Sah, Terbukti Rakyat Di Dahulukan Itu Hanyalah Khayalan Semata-Mata

Sah, Terbukti Rakyat Di Dahulukan Itu Hanyalah Khayalan Semata-Mata, Sebaliknya Rakyat Terus Di Bebankan Dengan Kenaikkan Harga Barangan

Mendengar ucapan PM Najib Razak ketika merasmikan Konvensyen Barisan Nasional 2010 di Wisma MCA pagi tadi menyebabkan ramai rakyat yang mula sedar sekarang ini. Kesedaran tentang betapa perlunya untuk mereka menukar kerajaan dalam Pilihanraya Umum ke-13 tidak lama lagi. Buktinya, tema konvensyen tersebut iaitu "rakyat didahulukan" yang sama dengan teman "1Malaysia" dilihat jelas bercanggah dengan apa yang dilakukan kepada rakyat itu sendiri. Buktinya, dalam sibuk-sibuk kerajaan UMNO BN melaung-laungkan kononnya mereka berjanji untuk tidak menaikkan harga barangan, maka dalam masa juga mereka terus mendera rakyat. Buktinya mereka menaikkan harga petrol, diesel, gas petroleum cecair (LPG) dan gula awal Disember lalu. Alasan menaikkan harga minyak masih tetap sama, untuk mengurangkan subsidi agar ia tidak menguntungkan orang-orang kaya. Maknanya, mengurangkan subsidi bagi mengelakkan ia terus disalahgunakan oleh golongan terbabit. Kononnya dengan subsidi berkenaan, menyebabkan golongan terbabit mendapat untung yang berterusan. Maka akhirnya rakyat majoritinya terus dibebankan dengan kenaikkan tersebut. Soalnya sekarang, jika rakyat terbanyak yang didahulukan kenapa kerajaan bertegas untuk melaksanakan juga satu keputusan yang tidak popular itu?. Jika sebelum ini, menaikkan harga minyak RON97 alasan diberikan hanya orang tertentu sahaja menggunakannya dan majoriti kita menggunakan RON95. Kini, mereka dengan rakusnya menaikkan pula harga minyak RON95 dengan alasan untuk mengurangkan subsidi bahan api tersebut. Itulah jawapan yang langsung tidak difahami oleh sebahagian besar rakyat itu sendiri sebenarnya. Bagi mereka, menaikkan harga barang diketika mereka hidup serba kekurangan sekarang ini jelas sekali membuktikan kezaliman kerajaan. Maka itulah, rakyat wajar menolak UMNO BN sebagai bukti mereka kecewa dengan tindakan itu. Soalnya, kenapa ia terus dilakukan?.

Kerana Kuasa PM Najib Tergamak Hasut Rakyat

Ramai yang berpendapatan ucapan perasmian konvensyen BN yang dibuat oleh Najib pagi tadi jelas sekali menyerlahkan sikap sebenar pemimpin itu. Beliau yang mendabik dada mahukan pemimpin BN tidak bersikap angkuh, sombong, bangga diri dan macam-macam lagi, tiba-tiba beliau sendiri yang bersikap begitu. Buktinya, PM dengan sombong menghina parti pembangkang kononnya tidak layak untuk memimpin negara. Malah, tindakan beliau mengeluarkan kenyataan "pembangkang berbahaya" jelas sekalu merupakan satu hasutan yang cukup biadap sebenarnya. Bukankah beliau tahu konsep sebuah negara demokrasi itu sendiri. Pembangkang dianggotai oleh parti-parti berdaftar dan bukannnya pertubuhan haram. Rakyat sudah mula sedar dengan permainan politik seperti ini sebenarnya. Tindakan menghina dan mengutuk parti PKR dan PAS secara terang-terangan membuktikan Najib sememangnya sudah mula ketakutan dek bayang-bayang sendiri. Beliau tidak wajar bersikap angkuh seolah-olah hanya BN yang layak mentadbir dan memerintah negara ini. Kuasa itu ditentukan oleh rakyat dan merekalah yang akan menentukan siapa yang layak sebenarnya. PM tidak boleh dengan angkuh mahu berkuasa untuk tempoh 50 tahun lagi seperti yang diucapkannya pagi tadi. Jika "rakyat didahulukan" maka BN sepatutnya peka dengan kehendak rakyat. Apakah ini bukti mereka pandai memerintah? sedangkan mereka gagal mendahulukan rakyat itu. Oleh itu, keputusan kini ditangan rakyat. Mereka sahaja boleh mengajar keangkuhan kerajaan yang telah khianat kepada masa depan anak-anak mereka. Lakukanlah perubahan mulai sekarang !!.

[Rakyat melihat dengan mata kepala apa yang berlaku di depan mata mereka ini. Sesungguhnya, kezaliman itu pasti akan dibalas jua akhirnya. Oleh itu, usahlah mendabik dada seolah-olah hanya UMNO BN yang layak berkuasa dulu, kini dan selamanya di bumi Malaysia ini. Mereka hanya berkuasa atas ihsan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang memanipulasi pilihanraya di negara ini sebenarnya. Jika tidak kerana SPR, sudah lama UMNO BN dikapankan dari alam ini agaknya. Konvensyen BN yang sepatutnya bersifat peribadi dan mengetengahkan agenda mereka dijadikan ruang untuk menghentam dan mengutuk pembangkang dengan sewenangnya. PM boleh suka dan tertawa dengan apa yag dilakukan ini, namun rakyat pasti akan menggunakan kuasa yang ada ditangan m ereka untuk menjatuhkan kerajaan yang zalim itu akhirnya. Pilihanraya Umum ke-13 bakal menjadi saksi. UMNO BN perlu diberi petunjuk jalan keluar!].

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.