Ali Rustam Bubar kerajaan BN Melaka?

" Isu yang hangat diperkatakan dalam lobi Parlimen Malaysia, bagaikan "bom jangka" meletup bila-bila waktu. Malah tak ubah cakap-cakap dikopitian rancak dibualkan dengan fakta dan khabar-khabar yang perlu penjelasan dan bukti.

Datuk Seri Muhd Ali Rustam menteri besar Melaka salah seorang calun untuk timbalan presiden umno dikatakan membuat ugutan sinis mahu bubarkan kerajaan barisan nasional Melaka dan menubuhkan kerajaan bebas. (sila layari blog the riding YB Haji Zulkifli Nordin).

Gara-gara Ali Rustam dikatakan akan dihadapkan kelembaga displin umno bersama dengan Khairi Jamalludin calun ketua pemuda umno, Datuk Seri Khir Toyo calun ketua pemuda umno, dan Datuk Seri Azalina M. Said.

Calun timbalan presiden umno TS Muhyidin Yassin berrentap dengan TS Muhd Taib. Jelas Muhyiddin Yassin menang mudah. Peluang Ali Rustam agak malap walaupun Ali Rustam bertanding.

Begitu juga calun pemuda Khairi Jamaluddin dan Khir Toyo bukan lawan Datuk Muhklis Mahathir. Ketua pemuda umno Mukhlis menang mudah walaupun ada bertandingan. Isu Muhklis jarang diperdengar dalam lobi , parlimen cukup baik dan agak bersih.

Walaupun nama Ali Rustam, Khairi Jamaludin, Khir Toyo dan Azalina menjadi topik panas dalam lobi parlimen kami angapa sebagai khabar angin Laut Selat Melaka atau hanya untuk sedap tatapan mulut semasa minum kopi dan teh.

Namun kadang kadang berita angin ada juga betul sebelum dinafikan atau sebagai satu ugutan sebelum pehak yang berkenaan mengambil tindakan. Kita tunggu dan lihat, umno dulu kini dan selamanya berjuang untuk perut dan rasuah

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.