Yang Dipertua MAIPP pembohong

TASEK GELUGOR - Ketua Parti Keadilan (PKR) Bahagian Tasek Gelugor, Mahamad Hashim menyifatkan kenyataan Ketua UMNO Bahagian Tasek Gelugor, Shabudin Yahaya berhubung seramai 40 ahli dari PKR menyertai UMNO dalam sebuah akhbar tempatan adalah satu pembohongan.

Menurutnya, dia tidak menyangka seorang yang bergelar ustaz dan menerajui Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (Maipp) itu dikatakan sanggup bercakap bohong terhadap kenyataan baru-baru ini.

“Saya tidak boleh menerima dengan kenyataan Shabudin dan meminta agar menarik balik kenyataan itu.

“Sekiranya tidak maka PKR Bahagian di sini akan membuat tindakan mahkamah terhadap pembohongan beliau ini,” katanya kepada Sinar Harian.

Mahamad berkata, dia meminta agar Sazali Abdullah turut sama menarik balik kenyataan di mana tindakan sama juga akan dikenakan terhadapnya.

“Saya berharap kedua-duanya menarik balik kenyataan tersebut kerana tiada ahli PKR keluar parti seperti yang digembar-gemburkan.

“Ini adalah pembohongan kerana ahli PKR yang dikatakan menyertai UMNO itu adalah sebenarnya dalam kalangan ahli UMNO sendiri. Tidak sepatutnya membuat kenyataan ahli PKR menyertai UMNO, ini menyebabkan PKR di bahagian tidak puas hati,” katanya.

Sementara itu, Ketua Angkatan Muda Keadilan Bahagian Tasek Gelugor, Salehin Mahamad berkata, sepatutnya Shabudin yang memegang tampuk institusi agama Islam bermuhasabah diri.

“AMK sekali lagi menggesa agar Shabudin meletakkan jawatan sebagai Yang Dipertua Maipp dan digantikan orang yang lebih berpenga-laman serta boleh bekerjasama dengan PR di negeri ini,” katanya.

Salehin berkata, kenya-taan Shabudin tersebut menggambarkan satu pembohongan kepada rakyat kerana mengetahui Shabudin merupakan ahli Barisan Nasional (BN) tidak boleh bekerjasama dengan PR.
sumber dari sinar


!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.