Akibat biadap dan 'khianat': Istana Kelantan lucut gelaran ‘Datuk’ Ibrahim Ali..




Oleh: Pria Malaya

Penulis yakin, bukan sahaja Ibarahim Ali, bahkan PERKASA dan pejuang fanatik Melayu Umno turut terasa malu yang teramat sangat dengan berita penarikan balik gelaran Datuk ini..kononnya pejuang Melayu, tetapi tidak diiktiraf oleh kesultanan Melayu..sungguh hina lagi memalukan..

Mungkin ini balasannya terhadap kerja biadap dan khianat Ibrahim Ali selama ini..

Apakah akan wujud kecaman dan bantahan dari penyokong Ibarahim Ali dan PERKASA terhadap Istana dan institusi beraja? bagi penulis, tidak kurang cercaan dan fitnah akan dilontarkan terhadap kesultanan kelantan termasuk kerajaan negeri kelantan nanti....sama-sama kita saksikan dan ambil perhatian..



Apapun berita sebegini pastinya membuatkan pemimpin dan penyokong MCA gembira dan gelak besar...boleh lihat kecaman dan kutukan MCA terhadap Ibrahim Ali dan PERKASA di SINI...wallahua'lam..


Istana Kelantan lucut gelaran ‘Datuk’ Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR, 13 Okt — Istana Kelantan menarik balik pingat “Datuk” yang dikurniakan kepada Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkuat kuasa hari ini.

Ia diumumkan hari ini.

Turut dilucutkan gelaran Datuk ialah bekas setiausaha kerajaan negeri Wan Hashim Wan Daud.



Pengelola Istana Datuk Abdul Halim Hamad memberitahu The Malaysian Insider bahawa Sultan Muhammad V melucutkan gelaran kedua-dua merekam

Wan Hashim sebelum ini mendakwa sebagai setiausaha sulit kepada Sultan Ismail Petra ketika krisis Istana Kelantan.

Sumber memberitahu The Malaysian Insider Ibrahim sudah dimaklumkan mengenai keputusan itu dan beliau menerimanya dengan terbuka.

“Datuk Ibrahim Ali tak kecewa. Dan, beliau berkata akan terus melahirkan kesetiaan kepada baginda Sultan,” katanya. - TMI

Artikel berkaitan:
- GEMPAR! Umno kecut: MCA semakin lantang kutuk PERKASA!

baca lagi [click here]...

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.