Mengapa Diam Bila Nama Allah Dan Muhammad Di Kepala Orang Bukan ISLAM?

Kalimat Allah hanya untuk dipakai oleh orang Islam. Semua puak umno dan NGO yang berdemo terpampang perkataan atau nama Allh hanya untuk umat Islam sahaja.



Hebat sungguh puak umno dan ngo jaga nama Allah. Malah ulama umno dan mufti terulung umno pun berkata dengan satu nada yang sama. Namun puak umno dan pencaci umno bagaimana pula orang ynag bukan Islam pakai nma Allah dan nama Muhmmad nabi besar untuk umat Islam dikepala?.



Bagaimana pula nama Allah yang dipakai oleh polis diraja Malaysia?.....Sila jawap menteri dalam negeri yang sikit pondan dalam bertindak. Sila jawap pencaci umno termasuk mufti umno tentang orang bukan Islam pakai nama Allah dan Muhammad dikepala?. Dan yang malang pemekainya tidak menjaga kesucian nama Allah masuk tandas terutama polis yang berugama Islam dan bukan berugama Islam?.



Untuk pembaca maya di Malaysia orang kristian guna Allah bermula tahun 1920. Umat kristian di Sabah dan Sarawak telah guna pakai nama Allah dan berdoa dalam bahasa Malayu. Tidak ada demo pun dari puak umno dan ngo serta tok mufti yang bersuara. Di Mesir, Syria dan Indonesia orang kristian guna pakai perkataan Allah.



Jadi demo kerana perkataan Allah hanya gimik murahan politik umno sahaja. Solgan 1 Malaysai 1 Umno 1 Rasuah Juara Rakyat adalah mainan politik umno untuk menang dalam PRU 13. Akhirnya kerajaan barisan nasonal dan Najib Razak sebagai perdana menteri Malaysia memberi bantuan kecemasan kepada gereja yang dibakar .



Kerajaan barisan nasional dan umno tidak memberi bantuan kewangan kepada sekolah ugama rakyat atau sekolah pondok yang didokong oleh ulama Islam . Namun tidak ada pun suara-suara umno dan ngo umno yang membuat protes atau demo. Jelas kerajaan barisan nasional dan umno serta Najib Razak suka bermain api perkuaman.


Kerja ciplak oleh: D'perbatasan

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.