Isu Nak Dapat Tanah Kerajaan FREE atau MB Zizan yang zalim..!!

http://1.bp.blogspot.com/_naaZXXey95E/TPeMzUIGyII/AAAAAAAAEOc/qPnHsQcMJSY/s1600/Kg%2BKelang%2BKetapan.jpgoleh AnakKedahoo7

Tu dia aihhh memang zalim kerajaan Ust Zizan nie.... halau penduduk macam tu jaa... sampai tak bagi masa untuk rundingan langsung... mana cukup bagi masa 2 tahun untuk berbincang... bagi la masa 200 tahun kaa baru cukup...baru ada masa nak berbincang.... bincang siap bagi pampasan pon tak cukup lagik hangpa nak apa... pie la cari rumah sewa kot gurun guaq tuu...kalau tak ada tanah buat la cara tak ada tanah bukan hangpa 13 org saja tak ada tanah...

belambak lagi rakyat lain yg tak ada tanah.. himpon duit beli sendiri laa... asyik nak tanah free jaaaa... gemok la hidup mcm nie...
mai buat rumah depan laman orang lepas tuu suruh pindah tak mau pulak... tuan rumah halau kata zalim tak berperikemanusiaan...lepas tu tuan rumah bagi plak duit suruh pindah jugak tak mau pindah...

lanie hangpa nak apa sebenaqnya nie.. nak dapat FREE...ulang sekali lagi...GEMOK laaa hidup macam nie...kalau hangpa dapat FREE kami yg rakyat lain pon nak jugak mintak tanah FREE macam hangpa dapat....
Laa nie hangpa pie jumpa KEDA suruh depa bagi rumah FREE tuuu... KEDA ada bagi rumah FREE dekat penduduk yg perlukan rumah macam hangpa...

kalau KEDA pun tak bagi kira KEDA dengan KERAJAAN NEGERI zalim lah kot... pada aku KEDA lagi zalim sebab kerja depa buat rumah bagi rumah... KERAJAAN NEGERI depa nak ambik tanah itu semula untuk buat pembangunan dan depa dah bayaq pampasan kat 13 orang tuuu...
Tapi kalau KEDA tak bagi kita boleh kata depa tak zalim sebab mungkin yg 13 org tu tak memenuhi kriteria nak pohon rumah KEDA... jadi yg zalim lanie hangpa sendiri laa dok perkeras pedai nak pertahankan ideologi hangpa tuuu...

lanie pie jumpa PUTERI UMNO laaa suruh depa tolong hangpa...boleh kot cik puteri....

Kerajaan Kedah dibidas usir 13 keluarga isu tanah

SUNGAI PETANI 1 Dis. - Pergerakan Puteri UMNO membidas tindakan kerajaan negeri yang mengambil keputusan terburu-buru mengusir 13 keluarga daripada tanah yang didakwa dimiliki anak syarikat kerajaan negeri, di Kampung Kilang Ketapan, Gurun dekat sini baru-baru ini.
Naib Ketuanya, Shahanim Mohd. Yusof berkata, lebih dikesalkan, kerajaan negeri seolah-olah tidak 'berhati perut' apabila sanggup mengheret kesemua keluarga berkenaan ke mahkamah tanpa melalui sebarang rundingan terlebih dahulu.

Gurun : Penjelasan berkenaan isu penduduk Kg Kilang Ketapan

Pegawai Khas MB perjelas isu penduduk Kg Kilang Ketapan

Ditulis oleh ZULKIFLI YAHAYA

GURUN, 27 November – Dakwaan pihak tertentu kononnya Kerajaan Negeri dan Permodalan Kedah Berhad (PKB) enggan berunding dengan 13 keluarga yang menduduki tanah PKB secara haram di Kampung Kilang Ketapan, disangkal oleh Pegawai Khas Kepada Menteri Besar Kedah, Encik Muzaini Azizan.

"CEO PKB, Encik Harun serta pengurusannya dan saya sendiri telah bertemu dengan wakil-wakil penduduk untuk berbincang mengenai isu dua tahun lalu, bagi mencari penyelesaian terbaik untuk membantu penduduk.

"Selepas itu Menteri Besar mengeluarkan kenyataan mengarahkan PKB membayar pampasan kepada penduduk tertentu yang terbabit, sambil Menteri Besar mengingatkan penduduk supaya menerima kenyataan bahawa mereka telah menduduki tanah PKB secara tidak sah," ujarnya.

Encik Muzaini turut menafikan dakwaan bahawa penduduk telah menduduki tanah tersebut sejak 30 tahun lalu. Menurutnya, pencerobohan di atas tanah PKB hanya bermula sekitar tahun 2006 yang melibatkan 13 keluarga sehingga kini.

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.