Sekolah Menengah Agama tunggal terbakar, kerugian cecah jutaan ringgit


Monday, 22 March 2010 2:44 PM Oleh Masdar Wahid
KUALA LUMPUR : Satu-satunya Sekolah Menengah Agama di bahagian Miri di Sarawak, terbakar pagi Ahad lalu bersamaan 21 Mac 2010.
Walaupun yang terbakar itu hanya melibatkan asrama Putera sekolah terbabit, namun kerugian dianggarkan mencecah RM 1.2 juta.
Kejadian itu berlaku ketika pelajar itu sedang bersiap sedia untuk pulang seusai cuti sekolah minggu lalu.
Sehubungan itu, PAS Kawasan Miri melalui Dewan Pemuda yang diketuai Sheikh Mohd Ali terus bergegas ke tempat kejadian bagi meninjau kejadian itu seterusnya melancarkan derma kilat untuk membantu meringankan pelajar yang terlibat.
Rekod menunjukkan kejadian itu merupakan yang ke dua berlaku sejak tahun 2002.
“PAS Miri meminta Kerajaan Negeri Sarawak dan Kementerian Pelajaran memberikan peruntukan segera untuk membina semula asrama yang rosak.
Jangan ada birokrasi yang melampau dalam mengeluarkan bajet untuk projek pembinaan semula ini. Perdana Menteri (PM) Najib Razak dan Ketua Menteri Taib Mahmud harus mengambil inisiatif awal dan segera bagi membantu para pelajar dan keluarga yang terbabit.
Menurut anggaran awal kerugian pihak sekolah ialah RM1.2juta,” katanya dalam satu kenyataan.
Seluruh rakyat Malaysia dialu-alukan untuk menyumbang dengan menghubungi Bendahari PAS Kawasan Miri di talian 012 465 7256.
Kongsi berita ini

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.