Tiga Fatwa Najib.

 TIMBALAN Presiden Umno Mohd Najib Razak telah mengeluarkan fatwa untuk diamalkan oleh ahli Umno yang akan menghadapi pilihan raya kecil Kuala Terengganu yang sedang berlangsung kini. Fatwa itu ialah untuk memastikan kemenangan calon BN Wan Ahmad Farid Wan Salleh.

Menerusi fatwa yang dikeluarkan semalam,Najib meminta supaya orang Umno tidak mengamalkan 3P, iaitu pangkat, perut dan poket, yang bermaksud mengenepikan dulu soal kedudukan, kekayaan dan wang bagi memastikan kemenangan Farid.

Apabila Najib mengeluarkan fatwa itu apakah Umno sebelum ini mengamal dalam mengutamakan 3P?

Bolehkah ahli Umno yang sudah terbiasa dengan budaya itu dapat mematuhi fatwa yang dikeluarkan Najib itu. Lihat apa yang berlaku semasa kempen dalam pemilihan Umno yang baru selesai Disesember lalu.

Semua ahli Umno berkerja untuk memenuhi 3P berkenaan, mahukan pengkaat (jawatan), mahu mengisikan perut sehingga sanggup menerima rasuah dan mahukan poket senantiasa penuh dengan wang barulah boleh bergaya.


Sekiranya ahli Umno di Kuala Terengganu tiba-tiba dinasihatkan agar mengelakkan budaya 3P itu sesuatu yang anih dan dianggap sebagai luar biasa.

Seandianya ahli Umno bersedia mematahui Najib ini bermakna jelas apa yang menjadi amalan Pas dan parti Pakatan Rakyat selama ini betul.

Pakatan Rakyat tidak menggalakan budaya berkenaan dalam parti mereka.

Sekiranya pengundi bersedia menolak amalan 3P itu mereka lebih baik menyokong Pas dan Pakatan Rakyat kerana Pakatan Rakyat sejak mula lagi tidak mengizinkan budaya berkenaan. - MSO

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.