XPDC Dakwah Tahun Baru 2009 Di sekitar Bandar Kuching

Kuching(31/12/08) – Dewan pemuda PAS Sarawak kawasan Kuching telah mengadakan XPDC dakwah bersempena tahun baru 2009. XPDC tersebut telah dijalankan di sekitar Bandar kuching terutama di kawasan waterfront. XPDC tersebut bermula pada pukul 11.30 dan berakhir pada pukul 1.00 pagi. Aktiviti dakwah tersebut antaranya adalah mengedar risalah-risalah kepada orang ramai yang berkumpul pada malam tersebut. XPDC dakwah tersebut disertai seramai 9 orang termasuk Ketua Pemuda PAS Sarawak sendiri iaitu Abg. Addy serta ajk-ajk pemuda PAS Kawasan Kuching.

Kesan dari XPDC itu juga dapat dilihat kepincangan anak-anak muda sekarang yang sibuk mengejar dunia dan terlupa akan ajaran agama islam yang mereka anuti sejak dari azali. Terdapat juga pelancong-pelancong asing yang tanpa segan silu berpeluk dan membuat pernafasan dari mulut ke mulut. Itulah yang menjadi ikutan anak remaja sekarang. Bertudung, tapi tanpa segan silu berpeluk tanpa rasa bersalah kepada agama dan kepada ibu bapa. Bukan sahaja anak muda terdapat juga anak tua yang berkumpul pada malam tersebut. Semua ahli XPDC berasa kecewa dengan perilaku manusia sekarang. Di mana fungsi majlis agama islam Sarawak di dalam membendung gejala-gejala yang sedemikian? Persoalan tersebut hendaklah ditanya kepada diri sendiri. Semoga XPDC berkenaan dapat diteruskan tradisinya sehingga Islam tertegak di bumi.

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.