Rakyat Manik Urai, Kelantan Beri Undi Umno

Pemimpin Umno cukup optimis menawan kerusi Manik Urai dalam pilihanraya kecil yang akan diadakan 14 Julai. Pemimpin umno berhujah atas dasar Pas menang dengan majoriti kecil dalam PRU 12.

Pemimpin Satu Malaysia dengan seribu tektik jahat, pengcabulan semua insitiusi kerajaan, perlembangaan demi kepentingan politik dan pemimpin umno memerlukan kemenangan pilihanraya kecil Dun Manik Urai.


Sanggupkah rakyat Dun Manik Urai memberi undi kepada Umno?. PAS masih utuh dan perpengaruh di Kelantan? Dan bagaimana kalau dicadangakan kepada penduduk Dun Manik Urai memberi undi pada umno pada 14 julai?.

Dari analisa rambang Umno bergerak secara "under-dog" (dibawah anjing) malah pemimpin umno berkata peluang menang cukup optimis kerana bergerak dibawah anjing, siapa yang bakal menjadi binatang anjing?.

1. Ketua umno Kelantan Datuk Mustaffa, beliau cukup cekap dalam teknik menarik rakyat "sokong" umno. Denagn kaedah membina pasarana dan janji seperti Daearah Jeli.

2. Satu Malaysia, satu Kelantan. Tumpuan 100% setipa pelusuk Dun Manik Urai dengan agihan projek dan wang sebagai modas operandi umno dulu kini dan selamanya.

3. Jika Dun Manik Urai milik umno. Gelagat pemimpin umno bermula dari perdana menteri dan memteri dan seterusnya semua sayap umno berkokok dan melalak siang dan malam dalam semua media dan akhbar harus perdana dengan satu nada rakyat menolak PAS dan pakatan rakyat.

4. Penutup. Bagaimana kalau dicadangkan rakyat Dun Manik Urai membuat pusingan "U" pada 14 Julai dengan beri undi pada umno. Dengan ini kita dapat lihat pemimpin umno melalak macam orang gila .....syok juga sekali sekala dapat lihat kera mendapat bunga.

sumber: tranungkite

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.