Hadirnya A.Samad Said Bukti UMNO Pengkhianat Bangsa

PERMATANG PASIR, 22 Ogos - Sasterawan negara, Datuk A.Samad Said terus mengkritik kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional walaupun Timbalan Perdana Menteri, Muhyidin Yasin telah mengumumkan Pembelajaran dan Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) akan di mansuhkan.


Semangat tidak hanya di demonstrasi membantah PPSMI tetapi kini berterusan di Permatang Pasir.


Menurut Mohamad Sabu turunnya tok janggut (A. Samad Said) dalam pilihanraya Permatang Pasir bukti besar UMNO adalah pengkhianat melayu yang sebenar.


Ketika membaca sajak di Tanah Liat semalam, tokoh bahasa itu sekali lagi mengkritik UMNO dan BN tetapi kali ini bukan hanya isu bahasa. A. Samad Said telah mengkritik corak kepimpinan UMNO yang hanya memnguntungkan golongan tertentu dan merugikan rakyat.


Menurut beliau, sejak zaman Tunku Abd Rahman hinggalah sekarang, golongan yang memerintah negara kebanyakannya adalah dari golongan bangsawan. Pemimpin UMNO yang bukan dari golongan bangsawan pula, apabila menjadi pemerintah telah menjadi golongan bangsawan. Rakyat terus menjadi golongan yang tertindas.


Beliau juga berkata, UMNO dan BN menjadikan Permatang Pasir sebagai anak emas dalam pilihanraya di Permatang Pasir hari ini tetapi sebenarnya lebih 50 tahun Permatang Pasir telah di anak tirikan oleh mereka.


Gas pemedih mata dan air asid yang beliau rasai tidak mampu membendung semangat beliau memperjuangkan bahasa dan kebenaran.


Baru-baru ini juga A. Samad Said menyuarakan hasrat untuk menganjurkan demonstrasi sekiranya PPSMI tidak dimansuhkan segera.

1 ulasan:

phalla berkata...

Hello your site is great, I am happy to be here with friends here, could you exchange my link?
I hope you could put my site in to your blog list and
I will do the same,,
here is my site

http://khmerlovenews.blogspot.com/
Please let me know if you link me
Phalla
Cheer

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.