Bulan mengambang di Hulu Terengganu






Aku tak pernah mengalaminya tapi ada orang kata gila meroyan ni kekadang datang menyerang apabila bulan mengambang. Wallahualam...



Ha.. ha... ha... daripada pemerhatian yang dilakukan pada individu-individu tertentu ada kebenarannya. Contoh terkini ialah... Menteri Dalam Negeri. Tak semena-mena... dia meroyan di Hulu Terengganu. Yang dia royankan ialah Raja Petra Kamaruddin. Baca sini.



Mentang-mentang Zaid dilihat bersama RPK... maka dia mintak Zaid pulak untuk beri penjelasan tentang hubungannya dengan RPK. Weh.... sejak bila pulak seseorang itu tak boleh bersama dengan kawannya yang lain? Apakah itu sudah menjadi satu kesalahan?? Apasal pulak Zaid tak boleh jumpa RPK? Apa hal pulak dia nak beri penjelasan kepada rakyat?



Alasan dia, mungkin kerana RPK is a wanted man... wanted by the Malaysian government. Itu sebenarnya kerja mereka. Bukankah PDRM handal dan professional?? Mengapa tak boleh selesaikan masalah tersebut?? Lu punya masalah.... lu selesaikanlah sendiri!! Lu dibayar gaji oleh rakyat.... so, lu yang kena settle masalah tersebut. Mengapa pulak Zaid yang kena beri penjelasan.



Hello.... excuse me, PDRM yang kena beri penjelasan kepada rakyat..... bagaimana a wanted man boleh terlepas meninggalkan negara tanpa dapat dikesan dan mengapa hingga kini, that particular wanted man, masih bebas di luar negara?? Jangan nak tuding jari pada pihak lain atas kegagalan dan kelemahan lu orang.





Jadi...., bolehkah RPK dipersalahkan jika dia mendedahkan kepincangan para pemimpin kerajaan yang menzaliminya?? Bolehkah dia mendapat keadilan sekiranya dia diadili di mahkamah yang integriti diragui di dalam dan juga di luar negara??





Rasanya.... rakyat terbanyak pun takkan demand untuk dapatkan penjelasan tentang RPK, kerana.... mereka faham, mengapa dia meninggalkan negara? Dia... telah hilang kepercayaan pada pihak berkuasa Malaysia. Be it.... PDRM, Mahkamah, SPRM and so on ler. Dia.... sudah tak percaya yang dia akan diadili dengan adil di Malaysia, selagi Malaysia masih dicengkam pemerintahannya oleh regime UMNO/BN/APCO.





And.... aku rasa kerajaan luar pun sedar akan hakikat ini. Sebab tu.... permintaan Malaysia untuk dapatkan kerjasama pihak berkuasa di sana, GAGAL!! Mungkin mereka tak mahu bersekongkol dengan kerajaan yang sistem demokrasinya penuh dengan hypocricy. Luar nampak demokrasi.... tetapi, hakikatnya... kuku besi. Demokrasi sudah semakin terhakis di 1Malaysia!!





Kalau usaha untuk mendedahkan pekung para pemimpin UMNO/BN dan usaha untuk menyedarkan rakyat, tidak boleh dilakukan dari dalam negara, kerana berhadapan dengan pelbagai bentuk ancaman dan ugutan.... jangan salahkan RPK, jika dia memilih alternatif lain sebagai tapak untuk perjuangannya. Itu adalah hak dia!!





Kesian.... kerana RPK, ada orang meroyan di Hulu Terengganu ketika bulan mengambang.

Posted by A Mum Of Three Mohd

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.