saya melayu..saya juga islam,tetapi kenapa saya sokong dap.

"Parti tindakan damoratik, (dap) adalah sebuah parti majoriti cina, dan mereka punyai masalah dengan islam, semua tahu,tapi kenapa saya tetap sokong dap, kerana dap anti islam tu dulu, sekarang dah berubah. tepat dengan cogannya Just Change..berubah.. ya dap kini dah semakin menerima islam..

hari ini ramai pemimpin dap yang sudah tidak bermasalah dengan islam,(walaupun masih ada segelintir),tetapi tidak semua,buktinya..bermula dengan setiausha agung dap YB Lim guan eng yang pernah mengunakan istilah islam iaitu amar maaruf nahi mungkar dalam pidatonya serta dalam dewan undangan negeri.nak dengar pemimpin umno sebut,payah..beliau juga sering perkatakan tentang seorang pemerintah islam iaitu khalifah umar bin abdul aziz,seorang yang beliau ingin teladani..

kemudian,pilihan raya kecil kuala terengganu menguatkan lagi keyakinan saya terhadap dap apabila ramai pemimpin tertingginya turun padang untuk berkempen untuk seorang calon islam dari pas..betul ni..semua tahu..

dan terbaru,seorang pemimpin dap perak,YB nga kor ming telah mengemparkan ramai pihak apabila beliau menggunakan ayat quran sebagai penguat hujahnya di pentas ceramah semasa pilihan raya kecil bukit gantang..kalau mereka bermasalah dengan islam,pasti beliau tidak bertindak demikian..
berdasarkan 3 peristiwa ini,cukup untuk saya menerima dap,melainkan suatu hari nanti mereka berubah.......... "

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.