Semalam di Permatang Pauh : Biar Hujan.. Lawan tetap Lawan !! (Gambar)

Oleh: AnakSgDerhaka

"Hujan yang menyirami Pulau Pinang bermula dari pagi hingga ketengah malam semalam dan hanya berhenti seketika sebelum ceramah bermula dan hujan kembali lebat setelah ceramah bermula seolah-olah menyejukkan hati para penyokong dibumi Permatang Pauh ini.

Biarpun hujan mencurah dan padang yang kering bertukar lecah.. namun ceramah terpaksa dijalankan juga bak kata seorang sahabat dari anggota beruniform tetapi tidak memakai uniform ketika bertugas.. “Bro!! Biar hujan .. Lawan tetap lawan!!”

Semalam 2 Mac 2011, sebagaimana yang telah dirancangkan dan diwar-warkan Satu Solat Hajat dan Ceramah Perdana Fitnah III telah berlangsung dikawasan Parlimen Permatang Pauh,.

Solat hajat telah diadakan di Masjid Bandar Perda dengan Ustaz Mutallib dari An- Nahdoh menjadi imam, Manakala ceramah Perdana pula telah berlangsung di Padang Awam Taman Pauh Indah, Bukit Mertajam.

Menurut sms yang diterima pada sekitar jam 8.00 malam mengatakan empat jalan utama dua lorong yang menghala ke tapak ceramah telah ditutup satu lorong menjadikannya satu lorong oleh pihak Polis menyebabkan aliran trafik menjadi sangat perlahan..

Aliran yang telah perlahan itu diperlahankan lagi dengan pemeriksaan terhadap setiap kenderaan oleh Anggota Polis yang terpaksa menurut arahan Pegawai mereka..

Laporan juga mengatakan sebanyak lapan truck FRU dan dua Water Cannon telah digerakkan ke padang tempat ceramah diadakan, laporang yang menyebabkan seluruh petugas keselamatan dari UKP diletakkan dalam keadaan bersedia dengan segala kemungkinan.

Sedikit sebanyak laporan yang mengatakan lapan truck FRU bersama dua water cannon itu memang menyakitkan hati dan ramai yang bertanya adakah Polis Pulau Pinang juga mahu menurut jejak langkah Polis di Selangor yang telah menggangu dan menghentikan ucapan Anwar di Selangor kelmarin?

Tetapi semalam terbukti Pihak Polis terutamanya Ketua Polis Pulau Pinang jauh lebih professional jika dibandingkan dengan pihak Polis dan Ketua Polis Selangor.

Sekatan jalanraya dilakukan bagi memastikan keselamatan para pemimpin iaitu DS Anwar Ibrahim, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, TKM1 Pulau Pinang Datuk Mansor Othman, YB Johari Abdul, Khalid Jaafar dan Chegubard terjamin..


Semua mereka memberikan ulasan tentang isu Video Lucah.. YB Johari Abdul dengan pendedahannya mengenai konspirasi UMNO melalui lelaki yang pernah dikaitkan dengan kejadian merogol kanak-kanak bawah umur.

Khalid Jaafar menceritakan siapa itu Rahim Tambi Chick..


Guan Eng sambil memuji pihak Polis Pulau Pinang yang telah Berjaya menurunkan indeks jenayah di Pulau Pinang sebanyak 22.7% mempertikaikan siapa Rahim Thambi Chik, seorang yang kononnya mempunyai moral sesuci embun pagi dengan menjadi dalang Video Lucah tetapi pernah dikaitkan dengan isu rogol kanak-kanak bawah umur.. itulah contoh ayam jantan yang berkokok berdegar-degar tapi ekor penuh najis!

DS Anwar Ibrahim pidatonya hampir sama dengan pidatonya yang boleh dilihat di SINI cuma loghat bahasa berbeza, memendekkan ucapan untuk memberikan laluan kepada Chegubard.
Sedang menurunkan autogeraf diatas buku tulisannya "Disebalik Misteri Pembunuhan Altantuya"

Chegubard yang dijemput memberikan ucapan oleh DSAI sendiri menceritakan kisah bagaimana semuanya kisah mengenai Video lucah itu bermula, dengan sikit tambahan yang aku kira menyakitkan hati sekelompok pemimpin yang berlindung dibawah ketiak Anwar.

Yang tak pernah dengar pendedahan itu, bacalah di SINI.

Katanya beliau sedar beliau bukanlah seorang yang baik untuk menjadi ahli politik, kerana beliau kurang satu lagi criteria yang diperlukan iaitu BODEK atau mengampu pemimpin untuk naik… Aku setuju 110%..

FRU yang dihantar juga bagi mengelakkan sebarang rusuhan atau kekacauan tercetus, mereka digerakkan tetapi tidak terus ketapak ceramah sekadar berkhemah di perhentian bas yang setengah kilometer letaknya dari tapak ceramah..

Tiada sebarang provokasi dicetuskan mereka cuma satu sms yang diterima meminta kalau boleh berhentilah tepat jam 12.00 malam jangan ulang seperti di Cheruk Tok Kun hari itu yang berakhir jam 12.30 malam..

Bagi menghormati permintaan wakil mereka itu ceramah yang dihadiri oleh hampir 3000 orang ini telah dihentikan tepat jam 11:58 malam, dua minit lebih awal..
Biar hujan.. mereka masih setia berdiri mendengar

Bukan wartawan menjadi sasaran.. lelaki ini muncul lagi..

Siapa lelaki yang menutup kepalanya dengan surat khabar itu??
jawapannya ada di SINI

Masih setia.. ketika hujan renyai-renyai..
 
Lagi gambar sila lihat di SINI
"

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.