Khir Toyo Digantung Setahun Hadiri Sidang DUN

SHAH ALAM [2.24 am] - Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo (foto) digantung menghadiri Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) dan kemudahan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) selama setahun selepas didapati bersalah menghina Dewan. Beliau didakwa menghina DUN kerana tidak hadir sesi pendengaran awam Jawatankuasa Pilihan Khas Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) yang bersidang pada Mac lalu berhubung wang tajaan yang disalurkan kepada Badan Kebajikan dan Amal Isteri Wakil-Wakil Rakyat Selangor (BALKIS). Perkara itu diumumkan Speaker DUN, Teng Chang Khim semalam.

[Inilah akibatnya bila Khir Toyo sengaja engkar untuk menjawab segala persoalan yang dikemukakan tentan isu BALKIS ini. Umum mengetahui beliau sebelum ini begitu rakus dan bersemangat untuk mengaitkan isu rasuah terhadap Tan Sri Khalid berkaitan isu lembu korban. Namun kesilapan itu akhirnya mengorbankan dirinya, apabila satu demi sati fail sulit beliau telah dibongkarkan. Kini rakyat Selangor sudah mula tahu bahawa siapakah Khir Toyo yang sebenarnya. Begitu banyak wang rakyat telah dirompak sesuka hati untuk mengenyangkan puak-puak mereka. Justeru itulah apabila tahu kalah dalam pilihanraya umum ke-12 lalu, Khir dan kuncu-kuncunya begitu cepat merompak segala fail-fail sulit di pejabat Menteri Besar untuk dibawa lari. Bahkan ada sesetengahnya yang bertaburan di atas lantai tanpa disedari. Inilah dia rupa pemimpin UMNO yang kononnya ingin membela nasib rakyat terutamanya orang Melayu].

sumber: pahang daily

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.