Bola Piala Dunia: Jerman Tewaskan Australia 4-0


DURBAN 14 Jun [7.03 am] - Jerman menunjukkan persembahan terbaik dalam Piala Dunia setakat ini apabila membelasah Australia 4-0 untuk mengungguli Kumpulan D sekali gus memberi amaran kepada pasukan lain. Dua gol pada setiap separuh masa hasil jaringan Lukas Podolski, Miroslav Klose, Thomas Mueller dan pemain gantian Cacau hasil asakan sepanjang 90 minit memaksa Socceroos bertahan sepanjang perlawanan berlangsung. Australia terpaksa bermain dengan 10 orang selepas Tim Cahill dibuang padang pada minit ke-56 setelah mengasari Bastian Schweinsteiger ketika kedudukan 2-0. Ini merupakan kad merah keempat daripada lapan perlawanan dan merupakan kad merah secara terus yang pertama dilayangkan. Dalam satu lagi perlawanan Kumpulan D sebelumnya, Ghana menewaskan Serbia 1-0 di Pretoria.



[Biar pun banyak pasukan pilihan yang dilihat bakal menjuarai pertandingan bola sepak Piala Dunia di Afrika Selatan kali ini, namun kemenangan yang dicapai oleh Ghana dan terdahulu oleh Korea Selatan terhadap Greece. Kemenangan pasukan dari Asia dan Afrika itu sedikit sebanyak menyuntik semangat untuk pasukan lain lebih cemerlang selepas ini. Cuma apa yang merungsingkan kita ialah perlawanan pertama bolasepak Piala Dunia yang bermula jam 7.00 malam menyebabkan ramai umat Islam di Malaysia meninggalkan solat Maghrib terutamanya bagi mereka yang menyaksikannya di luar rumah (skrin besar). Bukan sahaja Maghrib hanyut, malah dek kerana sayang untuk tinggal tempat duduk terkadang Isyak pun boleh hanyut dibuatnya. Oleh itu, pastikan keluarga anda tidak lalai dengan menonton bola hendaknya!].

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.