BONGKAR! Bekas KPN dedah wujud campurtangan kerajaan (Umno/BN) dalam PDRM!




Oleh: Pria Malaya

Jika selama ini penganut fahaman Umno tidak mempercayai kata-kata PAS dan pakatan Rakyat bahawa sememangnya wujud tangan2 ghaib yang mengarah dan memperkudakan polis (PDRM), malah menuduh PAS telah memfitnah Umno dan Polis, nampaknya hari ini mereka terpaksa menelah air liur basi mereka kembali..

Ternyata pengakuan yang diungkapkan oleh bekas Ketua Polis Negara (KPN, Tan Sri Musa Hassan semalam adalah suatu yang menggemparkan sifatnya dan selayaknya diberi perhatian secara serius oleh rakyat Malaysia...

Lazimnya, mereka yang telah melepaskan jawatan atau terpaksa melepaskan jawatan (secara terpaksa), maka akan diungkit dan didedah segala satu peristiwa yang selama ini membelenggu kehidupan dan kerja mereka..sudah banyak contoh yang berlaku, dan kali ini ia terjadi kepada pihak polis sendiri..

Kerana itu kita tidak pelik, kebanyakan pemimpin dan penyokong kerajaan (Umno) bawahan begitu bersungguh2 mempertahankan pihak polis walau apa juga keadaan sekalipun..kerana mereka tahu, bahawa polis telah cuba 'bekerja' sebaiknya untuk mereka..

Dan di pihak PAS dan PR, kami bukanlah membantah atau mengutuk pihak/PDRM membuta tuli..tetapi kami membantah orang atasan PDRM dan juga orang politik yang telah mempergunakan polis, terutama dalam kes2 melibatkan politik..kami juga hormat pihak polis sekiranya polis terlebih dahulu hormat hak rakyat (dgn bertindak adik, tidak bertindak mengikut arahan pihak pemerintah)...

Ikuti pengakuan Musa Hassan dibawah, dan cuba anda nilai sendiri setiap kata-kata beliau yang bagi penulis telah membuktikan bahwa sememangnya pihak polis telah diperkudakan oleh sang penguasa (Umno/BN) selama ini, pihak PDRM telah disalahguna/dicucuk hidung oleh sang pemerintah demi kepentingan dan keuntungan politik sempit mereka...


1. "Saya tidak mahu ada pihak beri arahan salah. Arahan mesti dari polis, bukan dari orang luar"

2. "Malah, ada pegawai-pegawai saya yang dikawal. Tindakan sedemikian salah dan membelakangkan undang-undang"..

3. "Sesetengah orang (yang mencampuri urusan polis) ada kepentingan peribadi, politik dan agenda sendiri"..

4. "Bila polis tidak dapat menjalankan tugas, orang ramai akan tuduh polis terima rasuah. Hakikatnya, ada arahan pihak lain tanpa pengetahuan polis,"..

5. "Saya hanya luahkan perkara yang betul supaya semua pihak sedar tindakan campur tangan itu boleh menjejaskan siasatan"..

6. "Saya sentiasa mengingatkan bakal KPN akan datang supaya menjadi pemimpin yang baik dan jangan biarkan sesiapa mempengaruhinya melakukan perkara melanggar undang-undang dan berhati-hati kerana banyak kritikan perlu dihadapi."

7. "Saya tidak dimaklumkan apa-apa berhubung penamatan kontrak saya ini dan mengetahuinya selepas satu kenyataan akhbar,"

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.