Aurat - Masih Ramai yang Keliru

Akibat tak mahu BELAJAR.... tak mahu bertanya... tak mahu berguru dan suka main ikut-ikut akhirnya ramai orang khasnya wanita keliru dengan apa yang dikatakan AURAT. Paling ramai menganggap bahawa BERTUDUNG itu menutup aurat..... maka ramailah yang kononnya menutup aurat tetapi sebenarnya masih BELUM LENGKAP sesuai dengan tuntutan Agama Islam.

Jelasnya menutup aurat itu bagi wanita adalah SELURUH BADAN kecuali MUKA dan Tapak Tangan (Pergelangan tangan) maknanya KAKI juga wajib ditutup. Bukan setakat tutup, tapi jangan penutupnya (kain) dari jenis yang JARANG (berbayang boleh dilihat) dan jangan pulak yang KETAT sehingga menampakkan bentuk badan.

Pendek kata, kita mesti BERGURU dari ulamak yang muktabar dalam memastikan segala amalan kita sesuai dengan syariat Islam. Tidak memadai dengan membaca sendiri atau hanya ikut-ikut semata-mata.

Cuba kita tonton dan nilai sejauh mana mesyarakat kita memahami tentang AURAT.... kepada yang menghasilkan video ini... moga diberkati Allah SWT... dan mudah-mudahan berjaya dalam dakwahnya Insya Allah!

Jom kita TENGOK...!

Dan TONTON pulak apa yang disampaikan oleh Us. Zaharuddin ini:
"Mengapa Islam ada kod etika pakaian? Mengapa perlu menutup aurat? Ulasan menarik Ust Zaharuddin Abd Rahman"

Sekian terima(lah) kasih..
Ambuyat!


KOMEN:
BACA SELOKA INI...
DAN PENGENALAN RINGKAS TENTANG AURAT INI
DAN BACA JUGA YANG INI"

sumber: detikdaily.net

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.