Mahaguru58 terjebat permainan politik kotor blogger cybertropper?


Pilihan raya kecil di Tenang, memang kucar sedikit, apabila Pakatan Rakyat nampak begitu meriah menguasai keadaan dan situasi. Walaupun Johor adalah kubu kuat UMNO suasana PRK ini sedikit sebanyak telah mengubah pandangan harian masyarakat 'karat UMNO' ini.

Memang sukar untuk memangi PRK apatah lagi berada dalam situasi tempat 'tanah tumpah' kelahiran UMNO. Kesungguhan PAS, kesungguhan calon PAS cikgu Mala sangat besara. Apatah lagi digabungan dengan rakan Pakatan makin erat iaitu DAP selain daripada PKR sendiri.

Cikgu Mala bukan sahaja mendapat sokongan padu daripada masyarakat tapi suaminya adalah pengerak utama kepada kekuatan ini. "Mahram" dalam erti sebenar.

Saya membaca satu artikel daripada Mahaguru58 bertajuk N5 Tenang By-Election ~ Guess who's on MC at the taxpayer's expense and yet out campaigning?
Saya hairan bagaimana seorang yang begitu bagus dalam penulisan dan analisis boleh terjebak dengan peneyebaran maklaumat tidak benar yang sudah pasti menjadi penyeber dusta.

Cybertropper UMNO dikalangan blogger telah diberikan sumbangan dan pembiayaan khusus dalam usaha menjatuhkan musuh dan lawan. Dulu usaha ini tidak terancang tetapi sekarang mereka telah mendapat didikan khusus di bawah pemantau khas. Mereka di ajar untuk bertindak dan mereka juga dilindungi bagi mengelakkan tindakan diambil jika maklumat tersebut boleh memudaratkan.

Saya rasa tidak perlu saya panjang pasal cybertropper ini.

Mahaguru58 memberikan fokus tentang M.C. suami calon PAS N06 Normala Sudirman, iaitu Ma'aruf Abd Muatalib selama 21 hari.

Paparan M.C. yang di tujukkan dalam blog Malaguru58 yang dipetik daripada bloger cybertropper UMNO ialah;

M.C. dua hari daripada Pusat Perubatan Keluarga boleh dipertikaikan kerana tidak menyatakan sakit suami Cikgu Mala. Ini menunjukkan M.C. ini adalah rekaan.

Sijil Cuti Sakit (M.C.) yang dikatakan dikeluarkan oleh Klinik Kesihatan Bandar Putra, Segamat ini juga melucukan. Penipuan yang jelas dan tidak mudah diperdaya oleh orang awan sekalipun.

Bagaimana cuti 14 hari dikeluarkan oleh sebuah klinik sahaja, tanpa merujuk kepada Hospital? Sepatutnya sakit yang melibat bilangan hari yang lebih perlu dirujuk ke Hsopital.

Kedua, dalam M.C. ini tidak dinyatakan sama sekali sakitnya. Sepatutnya M.C. mestilah jelas menyatakan apa jenis penyakit yang dihidapi apatah lagi melibatkan bilangan hari yang lebih.

Sijil Cuti Sakit (M.C.) yang ketiga ini paling melucukan, kerana tulisannya berlainan dengan M.C. yang kedua tetapi tandatangan pada Dr yang sama.

Kemudian M.C. dikeluarkan pada Klinik yang sama sedangkan doktor tidak pun merujuk penyakit yang dihadapi ke Hospital. Adakah tindakan ini benar?

Pada M.C. ketiga ini terdapat diagnosis penyekit yang sebenarnya tidak layak dibuat oleh pegaai perubatan yang berada di Klinik. Yang layak hanyalah Hospital sahaja.

Saya berpendapat semua ini adalah konspirasi yang cuba mengaibkan suami calon PAS N05 Tenang, cikgu Normala Sudirman.
Satu perkara yang perlu juga diambil kira dalam hal ini, adalah pengetua SMK Tenang Stesen sekolah suami cikgu Normala begitu mudah membenarkan M.C. tanpa sebarang pertikaian? Ini saya ambil kira begitu hebat cybertropper blogger UMNO yang menjadi rujukan blogger Mahaguru58 boleh menyelip masuk mengambil semua M.C berkenaan.

Tapi saya lebih berpendapat.

M.C.-M.C. ini adalah konspirasi yang jahat untuk memburukkan suami cikgu Normala Sudirman, Ma'aruf Abd Muatalib. Diagnosis yang dibuat pada M.C. ketiga menjukkan murung adalah bersifat untuk mengaib dan menjatuhkan martabat suami calon dan calon PAS sendiri.

Kata-kata Mahaguru58 pada akhir penulisannya dipetik;

Hope they don't teach their students this special art of going on fraudulent medical leave!
This is just so disheartening! I'm truly disappointed!

Saya berpendapat, sepatutnya kata-kata ini dipulangkan kepada Mahaguru58, jangan kita mengajar masyarakat menjadi penerima dusta dan fitnah membuta tuli. Saya juga kecewa dengan Mahaguru58 begitu mudah diperdaya oleh perkara yang kecil sebegini.

http://polispencen.blogspot.com/2011/01/mahaguru58-terjebat-permainan-politik.html

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.