"Tambahan RM4b subsidi minyak"? Ha Ha! Ron95 nak naik lagi. Padan Muka

Oleh: mazwandi

"Antum semua sudah baca utusan online berkenaan cerita "Tambahan RM4b subsidi minyak". Jika belum, dipersilakan baca di sini. Ada nampak pencerahan apa yang akan berlaku tidak lama lagi? Ya, semestinya harga petrol ron 95 akan naik lagi. Terima kasih melayu yang mengundi bn. Padan muka kita.

Mari kita mencari udang di sebalik mee dalam ungkapan-ungkapan Najib dalam berita berkenaan. Kita selidik satu persatu....


“Kita terpaksa menambah RM4 bilion lagi daripada RM10 bilion yang diperuntukkan sebelum ini. Kita juga perlu mengkaji semula kadar inflasi dalam negara dan akan cuba meringankan beban rakyat selagi mampu.

Maksudnya;

Pendapatan negara akan bertambah lagi sebab harga minyak naik dan kita pula jual minyak tapi kita masih tidak cukup duit kerana perbelanjaan untuk merasuah semasa PRK dahulu dan untuk PRU 13 nanti. Kita top-up lagi 4 bilion untuk kantung pilihanraya dengan curi duit rakyat.

“Kerajaan komited dalam merasionalkan subsidi secara berperingkat dalam jangka panjang bagi mengurangkan beban rakyat berpendapatan sederhana dan rendah. Beberapa langkah akan diambil dalam masa terdekat ini,” katanya.

Maksudnya;

Kerajaan bn akan pastikan beban rakyat akan sentiasa terbeban dalam keadaan terkawal terutama kepada rakyat berpendapatan sederhana dan rendah agar bn boleh mengawal undi mereka dengan gula-gula politik wang semasa pilihanraya nanti.

Sementara itu, kata beliau, kerajaan amat komited untuk mengekalkan unjuran pertumbuhan ekonomi negara pada paras enam peratus pada tahun ini walaupun bakal berhadapan beberapa cabaran.

Maksudnya;

Kerajaan tidak boleh mengekalkan unjuran pertumbuhan ekonomi negara pada paras 6% kerana korupsi yang melampau di Malaysia.

“Peningkatan harga minyak mentah dan komoditi akan mengakibatkan pertumbuhan ekonomi Malaysia dan dunia bergerak perlahan. Kerajaan akan pantau perkembangan ini dengan sangat teliti dan akan mengambil apa jua langkah yang perlu.

Maksudnya;

Kerajaan sepatutnya mendapat pendapatan yang lumayan dari kenaikan harga petrol dan komuditi kerana kita adalah negara mengeksport dua perkara itu. Namun kerana amalan korupsi dan rasuah yang parah, duit itu ketirisan hanya pada kelompok kroni sahaja. Maka pantauan dan langkah yang diambil adalah tidak perlu kerana amalan korupsi perlu dikekal untuk mengkayakan puak-puak kroni.

“Antara langkah yang akan kerajaan ambil seperti menggerakkan projek-projek di bawah Program Transformasi Ekonomi (ETP) serta memastikan permintaan domestik terus berada pada tahap yang kukuh,” jelas beliau.

Maksudnya;

Langkah yang diambil adalah dengan mengembangkan kekayaan kroni melalui ETP sehingga ke tahap mikro.

Oleh itu wahai rakyat-rakyat Malaysia terutama orang Melayu, bersedialah mengundi bn lagi pada PRU 13 nanti agar kita dapat melihat negara Malaysia akan menjadi papa kedana dan bankrap. Padan muka kita.

Hendak baca kutukan kepada umno apco lagi? layari blog; http://ibnmustaffa.blogspot.com/"

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.