Wikileaks, Mahafiraun Dan Saka


PENDEDAHAN WikiLeaks yang dipetik oleh akhbar Australia, The Sun Herald membuktikan bahawa fitnah liwat terhadap Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim merupakan usaha jahat Cawangan Khas Polis Malaysia untuk menjatuhkan kredibiliti serta karier politik Anwar" (Malaysia Insider).

Berita TV hari ini menyiarkan kenyataan bekas Pemimpin Umno yang pernah digelar `Mahafiraun' berkaitan isu ini.

`Mahafiraun' amat lega kerana ada pihak asing iaitu Wikileaks yang sependapat dengan beliau bahawa kununnya DS Anwar sememangnya terlibat di dalam kegiatan tidak bermoral itu. Selama ini sudah berbagai cara telah dilakukan untuk memburukkan imej DS Anwar di dalam negara dengan bantuan media celaka namun ternyata gagal. Kini, mereka mengutip bahan berupa `sampah buangan' dari luar pula untuk meneruskan kerja jahat mereka. Seperti kata DS Anwar di dalam Twitternya, semuanya gagal menampilkan bukti tentang dakwaan ke atasnya. Jika `Mahafiraun' percaya kepada pendedahan Wikileaks ini, maka beliau juga akur bahawa ada `perangkap' untuk DS Anwar di dalam kesnya itu.

Kepercayaan `Mahafiraun' ini diikuti pula oleh anaknya. Kejahatan serta dendam `Mahafiraun' terhadap DS Anwar diperturunkan oleh kepada waris beliau. Ini seperti menjadi `Saka' kepada keturunan `Mahafiraun' terhadap DS Anwar. Saya sudah lama tidak mendengar DS Anwar mengecam orang tua nyanyuk itu, tetapi orang tua itu masih tidak sedarkan diri. Kita masih ingat di dalam perbicaraan kes liwat pertama, orang tua ini begitu penakut dan bacul untuk tampil ke mahkamah menjadi saksi meskipun beliau telah disapina. Walhal, sebelumnya beliau setiap hari muncul di kaca TV mengaku beliau ada bukti kukuh dan tahu kisah sebenar tentang kelakuan tidak bermoral DS Anwar.

Sikap pengecut beliau itu tidak hilang sampai ke tua. `Mahafiraun' ini walaupun sudah tua dan nyanyuk tetapi masih perasan bahawa kata-katanya akan dipercayai oleh semua orang. Beliau lupa, perpecahan terbesar di kalangam Melayu - Islam di negara ini adalah berpunca dari perangai jahat beliau. Beliaulah orang pertama yang menghancurkan perpaduan sesama Melayu. Wujudnya Parti Melayu Semangat 46 suatu ketika adalah berpunca dari kerja jahat beliau. Kemudiannya, muncul gelombang reformasi dan Parti KeADILan yang menambahkan perpecahan Melayu juga adalah kerana tangan si tua ini.

Adakah DS Anwar tergugat dengan semuanya ini? Ternyata impian mereka untuk melihat DS Anwar tersungkur di arena politik tidak berjaya. Jenis DS Anwar, semakin ditekan semakin kuat. Tidak seperti Najib dan gerombolannya yang semakin ditekan, mereka akan gunakan segala jentera termasuk pihak keselamatan untuk melindunginya. Najib tidak sekuat DS Anwar untuk berani berdepan dengan rakyat tanpa bantuan jentera yang mereka kuasai. Jika Wikileaks yang kununnya hebat didunia itu masih gagal untuk menjatuhkan DS Anwar, apalah mahu diharapkan dengan media seperti TV 3 suku dan Utusan Meloya itu?

Terbukti, kekuatan DS Anwar tiada lain adalah kerana beliau berjuang dengan kebenaran dan beliau disokong oleh rakyat yang mahukan keadilan. Kebenaran pasti menang jua apabila berdepan dengan kebathilan. Orang yang benar tidak takut untuk berdebat mahupun berhujah, tetapi orang yang salah lagi penipu tidak akan berani berbuat demikian. Pernahkah kita lihat si tua `Mahafiraun' mahu pun Najib ini berani berdebat atau berhujah dengan DS Anwar? Mereka hanya berani berhujah seorang diri di media kawalan mereka kerana mereka ingat rakyat semakin bodoh dan tolol./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.