Apakah Mubarak a.k.a Firaun Sarawak akan lari??


Isu NCR: Mahkamah Persekutuan benarkan kes cabar kerajaan Sarawak
March 01, 2011
PUTRAJAYA, 1 Mac — Mahkamah Persekutuan, dalam keputusan julung kali, membenarkan kaum pribumi Sarawak mencabar kerajaan negeri itu berhubung isu pengambilan tanah Hak Adat Bumiputera (NCR).
Ketua Hakim Negara Tun Zaki Azmi, yang mengetuai panel tiga hakim, mencapai keputusan untuk mendengar dua saman sivil secara serentak pada 28 April ini.
Bato Bagan dan Jalang Paran membawa kerajaan negeri Sarawak ke mahkamah berhubung pengambilan NCR dan mereka telah gagal di Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan sebelum ini.
Bagaimanapun menurut Azmi Mahkamah Persekutuan hanya akan memberi tumpuan pada satu persoalan iaitu sama ada Seksyen 5(3) dan (4) Kanun Tanah Sarawak bercanggah dengan Artikel 5, yang dibaca bersama Artikel 13, Perlembagaan Persekutuan. [sumber]

Tuuu diiaaa.... Yang ditunggu dah dapat dah.

Kita tengok sama ada ini, is for real atau cuma satu gimik dan satu permainan. Aha... permainan 'sorang papan tarik papan', untuk beri pribumi Sarawak rasa SYOK sekejap but later, Mahkamah 1Mehsia akan bertindak POTONG SIM mereka.

Harap-harap tidaklah....

Since 'Mubarak Sarawak' kini sudah menjadi liabiliti kepada Barisan Nasional. Apa kah keputusan yang tidak dijangka ini, merupakan satu agenda secara deplomasi dan terancang untuk menjatuhkan 'Mubarak Sarawak' daripada singgah sana takhtanya.

Ha... ha... ha... If this is for real, cepat-cepat cari destinasi, tempat kamu mau lari dan sembunyi...

Enjit... enjit semut...
Cepat-cepai kamu cabut...
Enjit... enjit semut
Cepatlah kamu get out..

Apa tunggu lagi?? Laaaarrriii!!
 
A Mum Of Three Mohd

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.