Mari Lihat : Lakonan hebat Gaddafi dan Obama.

Oleh: tokpepijat

"MARI LIHAT ! Filem lakonan Gaddafi dan Obama!


Krisis Libya semakin meruncing. Amerika mengambil peluang untuk menjadikan Libya menjadi negerinya yang ke 53 selepas Iraq dan Afghanistan.


Benarkah Amerika ingin menolong rakyat Libya dari kejahatan Muammar Gaddafi? Atau benarkah Gaddafi begitu bencikan Amerika ?


Sejarah merekodkan bahawa mana-mana pemimpin Arab mempunyai "tuhan"nya sendiri samada Amerika ataupun USSR(sebelum kejatuhan komunis).



Selepas kejatuhan USSR, negara Arab yang pro USSR mula mengalih kiblat untuk "menyembah tuhan yang baru" iaitu Amerika. Ini kerana Amerika menjadi Kuasa Tunggal(world police).



Negara yang pro USSR seperti Iraq, Libya dan Syria mula berbaik dengan Amerika. Cumanya Saddam Husein(Iraq) yang menjadi khadam Amerika ketika Perang Iran-Iraq mula "lawan taukeh" yang menyebabkan Amerika berang dan menjajahnya hingga kini.



Syria dan Libya sudah mula secara "perlahan-lahan" menukar kiblat "menyembah" Amerika.



Lihatlah Syria mula berlembut dengan Israel. Manakala Gadaffi bukan saja asyik dengan wanita-wanita cantik Itali bahkan mula berkenyit mata dengan Israel.



Jika Amerika menyerang Libya ianya adalah mengikut "skrip" arahan bersama Libya dan Amerika. Percayalah.



Amerika belajar dari krisis Mesir. Betapa jatuhnya Mubarak tanpa pertempuran dahsyat dan "sedikit darah" mengalir di bumi Mesir satu "kerugian" bagi pihak Amerika kerana tentera Amerika tiada alasan untuk masuk campur.



Lebih-lebih lagi Amerika melihat penglibatan Ikhwanul Muslimin dalam demostrasi Mesir yang begitu tertib, teratur dan damai. Mana ada pimpinan Ikhwan mengarah menyerang tentera atau jadikan tentera sebagai musuh.


Lihat reaksi Gaddafi ketika demostrasi mula berlaku. Beliau mengatakan Libya dalam bahaya kerana ancaman "pelampau Islam". Tetapi tuduhan beliautidak berkesan bahkan menaikkan lagi bilangan rakyat turun ke jalanraya.


Sebenarnya tuduhan Gaddafi itu adalah cara"menarik minat" Amerika untuk menjajah Libya. Mengambil pengalaman Mesir dan Tunisia, Gaddafi dan Amerika bersatu untuk mengekang pengaruh Ikhwanul Muslimin dari merebak ke Libya.


Jika ianya berlaku, satu lagi ancaman bahaya buat Israel. Jatuhnya Gaddafi setelah Ben Ali dan Mubarak melengkapkan geografi Afrika Utara menjadi Kuasa Baru buat umat Islam dan mendekatkan lagi jarak perjalanan menuju Masjidil Aqsa.


Bagi mencegah agar peristiwa di Tunisia dan Mesir tidak berulang, Amerika perlu menyerang Libya bagi mengalih tumpuan rakyat Libya daripada menentang Gaddafi kepada bersatu menentang Amerika.

Sebab itulah Obama dan Gaddafi perlu berlakon untuk menjayakan "filem habat" ini !"

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.