Hanya 72 Jam: Hairul Mati Dalam Tahanan Polis

Oleh YB MP Kapar


Media Alert : Penyerahan MEMO bersama Ibu arwah Hairul kepada KPN di bukit aman, 1130pagi, 21/2/2011

Bekas IGP kata Setiap Kematian dalam Tahanan Polis harus diadakan Inkues, tapi cakap hanya cakap…
  • Dahulu punca Kematian Tahan adalah akibat Serang Jantung, Kini TIGA KEMATIAN PUNCANYA ULCER


    Hairul Amri 26, di dapati meninggal dunia sewaktu berada dalam tahan polis di Kuala Selangor pada 17 hb Februari hanya selepas tiga hari beliau di tahan polis. Hairul diadakan ditahan polis kerana disyaki melakukan kecurian. Beliau juga telah mengadu kesakitan perut yang seperti biasa mendapat layanan yang paling memuaskan dari pihak berkuasa.
    Ibu arwah Hairul memberitahu bahawa pihak polis enggan memberi jaminan kerana dia kini disyaki mengambil Ganja. Aneh serta pelik pihak polis menahan untuk kes kecurian tetapi mengubahnya ke kes dadah. Hairul dikatakan telah di bawa ke hospital untuk pemeriksaan kencing pada 16 hb Februari tetapi pada 17 hb Februari awal pagi beliau mengadu sesak nafas mengikut seorang rakan dalam tahanan.
    APA YANG BERLAKU DI HOSPITAL atau DALAM TAHANAN selepas pemeriksaan Kesihatan ?
    Seorang Remaja, 26  yang Sihat ditahan kerana kecurian didapati mati hanya selepas 72 jam?  Adakah betul beliau seorang penagih dadah? atau ada apa-apa yang tersirat di sebalik nya?
    Kenapakan Pihak Polis enggan mengadakan inkues untuk setiap kematian dalam tahanan ? Kenapa pula pihak kerajaan Terus menyokong pembunuhan dalam tahanan?
    http://www.mpkapar.com/manikavasagam/posts/hanya-72-jam-hairul-amri-mati-dalam-tahanan-polis/

    Tiada ulasan:

    iklan

     
    Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

    Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

    Usage Rights

    DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.