Syed Ibrahim ,Calon BN N28 Kerdau Bakal Jadi Daun 'Karapole'

Oleh: fezuljengka

"Seperti yang dijangka,Umno akhirnya mengistiharkan Syed Ibrahim Syed Ahmad 44 Pegawai Khas Menteri Besar Pahang yang mendapat pendidikan di Universiti Al Azhar sebagai calon BN di PRK Kerdau.Sebuah blog Umno menyifatkan pemilihan itu sebagai ,hadiah paling berharga bagi penduduk Kerdau.

Syed Ibrahim diumum sebagai calon BN PRK Kerdau
 
Ini bukanlah kali pertama Umno meletakkan calon lulusan agama untuk menentang calon PAS.Tahun 2004 paling ramai tokoh tokoh agama di turunkan sebagai calon BN untuk menentang tokoh tokoh PAS terutama yang menang pilihanraya 1999.

Tetapi apakah ianya benar benar menjadi hadiah paling berharga kepada rakyat atau sebaliknya?Selepas mereka menang dalam pilihanraya 2004,apakah kedai kedai judi,nombor ekor di tutup di Pahang?Pastinya tidak.

Apa yang pasti mereka masuk ke dewan undangan negeri hanya sekadar untuk 'mengangguk' kepala kepada apa saja yang hendak dibuat kerajaan negeri.Masjid masjid selepas 2004 semakin lesu daripada program agama kerana ahlijawatankuasa masjid yang dipilih oleh ahli jemaah telah digugurkan dan diganti dengan Ajk Umno cawangan yang 'penyegan' nak imarahkan rumah Allah.

Kalaulah tokoh tokoh agama Umno ini dianggap sebagai hadiah paling berharga kepada rakyat,tentu saja masjid masjid semakin makmur dengan pengajian agama yang dikendali sendiri oleh YB di kalangan ustaz ustaz Umno ini.Tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

ADUN Luit daripada BN, seorang bekas Kadhi lebih memilih karaoke bersama rakyat daripada mengimarahkan masjid bersama pengundinya itu.Tiada apa yang menarik dibuat oleh tokoh tokoh agama ini untuk memartabatkan Islam di negeri Pahang.

Pada PRU ke 12 tahun 2008 ADUN ADUN dari kalangan ustaz Umno ini telah dibakul sampahkan.Maka jadilah mereka daun 'karapole' @ daun kari yang dicari merata ceruk untuk menyedapkan gulai,tapi bila gulai dah siap,daun karapole dibuang ke bakul sampah .I

tulah nasib yang akan menimpa ustaz Umno termasuk Syed Ibrahim calon Umno di PRK Kerdau yang juga bakal menjadi daun 'karapole'.Tugas beliau hanyalah untuk mengalahkan calon PAS.Kalaulah beliau berangan nak bawa suara Islam ke Dewan Undangan Negeri,maka beliau telah tersilap memilih bahtera.
 
Info lanjut berkaitan PRK Kerdau sila ke blog Tukul Besi dan PAS Pahang
"

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.