Siapa Sebenarnya Yang Saiful Ingin Saman?

Pengendali laman blog Pahangdaily mempertikai tindakan bekas pembantu peribadi Dato Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari yang menfailkan saman fitnah RM2 juta terhadap blog berkenaan Khamis lalu. Salah seorang editor ekskutif blog berkenaan, Mohd Shukri Mohd Ramli berkata beliau hairan, siapa sebenarnya yang Saiful ingin saman, kerana sehingga ke hari ini Pahang Daily masih belum menerima sebarang writ saman berkenaan.

Sebenarnya ramai yang terkejut dengan tindakan Saiful Bukhari menyaman blog ini. Yang anehnya bila wartawan bertanya siapakah penulis blog berkenaan , Saiful gagal memberi jawapannya.


"Malah kata Saiful, beliau akan memberi maklumat itu kepada media selepas writ saman diserahkan kepada penulis blog berkenaan. Yang menjadi persoalan sekarang siapa penulis blog berkenaan? Sebenarnya blog berkenaan tidak berdaftar secara sah dengan mana-mana pembekal server di Malaysia kerana ia didaftarkan dengan 'www.blogger.com' dan Saiful seolah-olah cuba menyaman sebuah syarikat yang tidak mempunyai pemilik. Beliau yang juga blogger Cucumatkilau memberitahu Pahang Daily hanya membicarakan soal 'penyakit misteri' yang berlaku selepas 'sumpah laknat' nya dan ia langsung tidak mengganggu kes liwat yang sedang beliau hadapi. Mohd Shukri berkata, Saiful sepatutnya menyaman pihak yang mengatakan beliau tidak diliwat, kerana itulah yang akan mengganggu kes ini di mahkamah nanti.

Beliau memberitahu, Saiful telah mengaku dirinya diliwat tetapi ada pihak mengatakan beliau tidak diliwat, bahkan dengan bukti teknikal iaitu laporan perubatan dari doktor dan Hospital Pusrawi. Saiful dan pihak terbabit menafikan laporan tersebut, sedangkan ia dikeluarkan dan dihebahkan media sebelum ini. Sekiranya Saiful menafikan maknanya, itu adalah 'fitnah' terhadap diri dan mengapakah Saiful tidak berani membuat laporan polis dan menyaman doktor dan hospital berkenaan? Begitu juga dengan media yang menyiarkan laporan perubatan tersebut. Tambah beliau, sedangkan semua pihak terbabit mempunyai premis yang sah dan boleh dihubungi dengan mudah jika mereka mahu menghantar writ saman berkenaan. Kenapa peguam Saiful tidak menyedari perkara ini? tegasnya.


http://addin77.blogspot.com

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.