Usul Letak Jawatan Sivakumar Sebagai Speaker Tidak Sah

"MB Haram PerakPejabat SUK Perak telah menerima satu usul untuk melucutkan V Sivakumar dari jawatan Speaker DUN Perak. Usul tersebut dicadangkan oleh Zambry Abd Kadir dan disokong oleh ADUN Sg. Rapat, Hamidah Osman. Menurut Setiausaha DUN Perak, Abdullah Antong Sabri, usul tersebut telah diberi notis untuk dibawa di dalam mesyuarat pertama, penggal kedua, DUN Perak ke-12 pada 7 Mei depan. Jikalau usul ini diluluskan di dalam mesyuarat tersebut, maka urusan mesyuarat berikutnya ialah pemilihan Speaker DUN yang baru akan dibuat.

Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming berkata, ia adalah insiden pertama dalam sejarah Malaysia untuk melucutkan seorang Speaker dan ia merupakan tindakan luar biasa. Surat usul Speaker letak jawatan adalah tidak sah kerana dikeluarkan oleh Setiausaha DUN , Abdullah Antong yang di gantung tugas. Bagaimana seorang Setiausaha DUN yang di gantung tugas boleh mengeluarkan surat usul letak jawatan letak jawatan kepada Speaker? Ia sangat melucukan dan tidak boleh masuk diakal. Tindakan Zambry telah itu menghina mahkamah, kerana prosiding kes sama ada beliau merupakan MB Perak yang sah masih belum selesai. Ternyata UMNO BN sanggup membelakangi undang-undang yang mereka cipta sendiri, apatah lagi undang-undang Islam. Puak-puak ini sanggup berbuat apa sahaja untuk mengekalkan kuasa mereka untuk selama-lamanya. Tetapi sampai bila? Adakah mereka fikir mereka tidak akan MATI? Sungguh dangkal dan jelek pemikiran puak-puak ini...

http://addin77.blogpsot.com

sumber: tranungkite.net

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.