Ceroboh hak peribadi Elizabeth perbuatan tak bermoral

KOTA BHARU, 18 Feb (Hrkh) - Pihak tertentu yang menceroboh hak peribadi Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong dianggap sebagai manusia yang tidak bermoral.


Naib Presiden PAS, Dato' Husam Musa juga menyifatkan media yang menyiarkan berita berhubung perkara itu juga sebagai tidak mempunyai moral.

"Ini kerana mereka mendedahkan hak peribadi Adun terbabit," katanya ketika ditemui di pejabatnya semalam.

Akhbar sebelum ini melaporkan ada pihak yang tidak bertanggungjawab merakam secara curi gambar separuh bogel Adun terbabit yang sedang tidur di atas sopa di kediamannya.

Kemudian pihak berkenaan menyerahkan kepada akhbar tertentu sehingga menjadi berita paling hangat sehari dua ini.

Husam yang juga anggota Exco kerajaan negeri Kelantan berkata, dua isu yang perlu diketahui umum iaitu bagaimana penyebaran gambar itu boleh berlaku di internet dan siapa yang menceroboh serta merakamkan gambar tersebut.

Menurutnya tindakan itu tidak dapat ditolak dilakukan bagi tujuan politik khususnya mereka yang tidak ada nilai moral.

"Jadi dalam kes ini Elizabeth lebih berprinsip dan beliau merasakan libiliti kepada perjuangan lebih penting sehingga sanggup melepaskan jawatan. Tindakan itu merupakan langkah yang baik," ujarnya.

Beliau juga mempersoalkan pihak berkuasa yang dianggap masih membisu terhadap aduan bekas Adun Bukit Selambau, V. Arumugam yang membuat laporan polis, beliau dan keluarga diugut pihak tertentu.

"Dalam soal seperti ini wakil rakyat PAS dan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat mempunyai standard moralnya yang tersendiri," katanya.

Adun Tanjung Mas, Rohani Ibrahim pula menyifatkan tindakan pihak tertentu menyebarkan gambar peribadi Elizabeth kepada umum sebagai tidak beradab.

Menurutnya, perbuatan itu dilakukan semata-mata untuk memburukkan imej negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat.

Kata beliau pihak terbabit masih tidak berpuas hati terhadap kemenangan Pakatan Rakyat sehingga sanggup mencipta pelbagai isu di luar normal kemanusiaan.

"Kita jangan cepat melatah dengan isu-isu sebegini terutama yang berlaku di negeri Pakatan kerana ia adalah kerja jahat musuh bagi melemahkan kita," ujarnya. - mj _

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.