Penghantaran tentera ke Afghanistan serlahkan wajah sebenar Obama

KUALA LUMPUR, 21 Feb (Hrkh) - Tindakan Presiden Amerika Syarikat meluluskan penghantaran 17,000 tentera Amerika Syarikat ke Afghanistan menunjukkan kepada dunia terutama umat Islam tentang siapa Barack Obama sebenarnya.
Dewan Pemuda Masjid Malaysia (Pemuda Masjid) melihat sikap hipokrasi yang nyata pada Obama apabila cuba memberi harapan kepada dunia Islam dengan ucapan-ucapannya yang lunak seolah-olah inginkan hubungan baru Amerika Syarikat dengan dunia.

Pengarah Eksekutif Pemuda Masjid, Mohd Taqiuddin Abdullah menegaskan, tindakan Obama mengerahkan tentera dengan bilangan yang besar ke Afghanistan yang sudah cukup parah dijajah dan dizalimi Amerika hanya akan menambah musibah kepada Afghanistan dan Pakistan.

Beliau berpandangan Amerika seharusnya menghormati Pilihan raya Umum Pakistan agar dapat dilaksanakan dengan bebas pada Ogos nanti.

"Menghimpun bala tentera Amerika yang besar di Afghanistan sebagai menghadapi pilihan raya di sana adalah tindakan provokasi yang hanya akan memporak-perandakan lagi Afghanistan yang sudah cukup menderita dengan campur tangan bertahun-tahun tentera Amerika dan sekutunya di sana.

"Lebih membimbangkan strategi dan rancangan ketenteraan Amerika Syarikat kali ini mahu melibatkan Pakistan yang juga sudah mula dilanda pelbagai konflik," katanya dalam kenyataannya kepada Harakah.

Beliau berkeyakinan Amerika Syarikat akan terus memperluaskan dasar menjajah secara langsung dan tidak langsung di kedua-dua negara itu, seterusnya menyebabkan konflik dan persengketaan dalaman yang tidak berkesudahan.

Dalam pada itu katanya, Pemuda Masjid telah menghantar surat bantahan kepada Obama melalui duta Amerika Syarikat di Kuala Lumpur.

Jelasnya, dalam surat tersebut Pemuda Masjid menyeru Obama agar segera menghentikan dasar campur tangan di negara-negara umat Islam. Surat tersebut menyatakan umat Islam tidak memerlukan seorang Presiden Amerika untuk menentukan kenegaraan mereka yang mana Obama perlu mengosongkan negera-negara Islam di seluruh dunia daripada tentera-tentera Amerika.

"Kenyataan Pemuda Masjid ini adalah suara generasi muda umat Islam di Malaysia dan kami mahu Obama tahu bahawa seluruh umat Islam di Malaysia sangat membenci dan menentang kejahatan dasar-dsar luar Amerika yang sangat tidak adil kepada umat Islam.

"Kami juga mengingatkan beliau api kemarahan umat Islam akan terus bersemarak jika Amerika Syarikat di bawah kepimpinan beliau terus mengabaikan api kemarahan umat Islam ini," tegasnya. - mns _

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.