Perasuah dapat jadi Ketua Pemuda UMNO

Pengumuman Perhimpunan Agung UMNO malam tadi mengakhiri teka teki,siapa yang layak menjadi Ketua dan Wanita UMNO utk kali ini.

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dinobatkan sebagai ketua Wanita Umno dengan kemenangan majoriti besar apabila mengutip 507 undi berbanding penyandangnya Tan Sri Rafidah Aziz yang meraih 280 undi.

Sementara calon yang popular dengan pelbagai masalah khususnya rasuah,si Khairy Jamaluddin, akhirnya menang juga dengan majoriti 50 undi berbanding Khir Toyo walaupun ada persaingan sengit tiga penjuru, Khairy,Khir Toyo dan Mukhriz. Aduh, sungguh mendukacitakan.

Saya menjangkakan populariti Khairy merudum dan tidak terpilih setelah dinobatkan perasuah muda UMNO namun sebaliknya. Sungguh memalukan. Perwakilan UMNO secara terang menjadi pengkhianat agama,bangsa dan negara. "Mengapa perwakilan UMNO tetap memilih si Khairy perasuah ini? Sedarkan anda bahawa ini adalah satu kesilapan yang besar?" Walaupun si Khairy jamaluddin telah disabitkan secara terang dengan kesalahan rasuah, ternyata mereka tetap mahukan si perasuah ini menjadi ketua mereka.

Kesalahan memilih calon yang kotor tidak sahaja menyebabkan anda (perwakilan) dimurkai Allah, malahan lebih malang lagi dengan kesilapan ini akan membiarkan parti berada dalam keadaan songsang. Parti yang songsang akan membawa kehancuran kepada negara. Anda sendiri akan disumpah oleh anak cucu sebagai orang yang tidak bertanggungjawab kerana telah memilih calon yang korup.
Sewajarnya UMNO dikendali dan diterajui oleh para pemimpin yang bersih,berwibawa. Tidak kira apa jawatan yang dipegang dari yang tertinggi hinggalah yang terendah. Semuanya hendaklah bebas daripada sebarang kemungkaran dan najis rasuah.Tetapi apa yang diharapkan daripada sebuah parti yang besar sekiranya para pemimpin mereka terdiri daripada mereka yang kotor lagi menjijikkan?Bolehkah pemimpin kaki rasuah,kaki songlap,kaki putar alam,kaki seleweng,kaki maksiat diharapkan untuk membela rakyat?? Absolutely NO ..~!

Oleh JilFityan

Http://jilfityan.blogspot.com

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.