UMNO Terkedu Bila MB Nizar Jadi Calon

Kali ini UMNO terpaksa mengubah perancangan dan strategi mereka dalam PRK Bukit Gantang. Pengisytiharan MB Nizar sebagai calon PAS di Bukit Gantang menjadi igauan buruk buat UMNO. Puak-puak ini mungkin tak menyangka yang MB Nizar akan menjadi calon kerana nama yang kuat bertiup sebagai calon ialah Mat Sabu dan Ustaz Idris sebelum ini.


Pengisytiharan tersebut nyata memberi suntikan moral yang tinggi kepada PAS sebelum mengharungi PRK kali ini. Secara peribadi saya yakin PAS boleh mempertahankan kerusi ini kerana ' track record' MB Nizar sendiri. Ternyata UMNO kalah di pusingan awal apabila tak mampu menyahut cabaran awal apabila Zambry tidak di letak sebagai calon. UMNO tahu, sekiranya Zambry di letakkan sebagai calon mereka terpaksa mengusung keranda terlebih awal.

Pelbagai taktik yang licik akan dimainkan oleh UMNO semasa kempen tersebut. Saya yang bertugas pada 20 Mac lalu di UPU Trong terkena jugak tempias permainan kotor puak-puak yang tak bertanggungjawab apabila membuat provokasi dengan mengedarkan gambar Sultan Perak dan Mufti berbadan anjing di masjid-masjid. Adakah PAS yang memperjuangkan Islam sanggup berbuat demikian?Rakyat yang berfikiran waras boleh menilai sendiri siapa punya angkara.

Apabila Najib Razak mengumumkan tiada pembangunan "mee segera" dalam PRK kali ini, telahan saya semua ini hanyalah omongan kosong. Ternyata perkara ini benar apabila jalan yang menuju ke Pekan Trong telah diturap baru semasa saya melalui ke sana. Ternyata UMNO tidak mampu berubah dan tidak ingin langsung berubah. UMNO tidak langsung belajar dari pengalaman yang lepas. Pasti UMNO pupus selepas PRU ke 13 nanti. Sama-samalah kita tunggu....


http://addin77.blogspot.com

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.