Umno belum Berubah?

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengakui kesan yang menimpa Umno dalam pilihanraya umum tahun lalu akibat kegagalan memahami kesan pengaruh media baru.

Dalam pilihanraya umum tersebut, media alternatif di internet menjadi sumber utama rujukan rakyat untuk mengetahui perkembangan politik semasa, terutama mengenai aktiviti pembangkang.

"Suka atau tidak, kita tidak boleh menjadikan hambatan medium ini sebagai musuh," tegasnya.

Sebaliknya, tegas Najib, generasi muda kepimpinan Umno harus berperanan sebagai pelaku proaktif di tengah-tengah fenomena ini.
Menurut beliau lagi, generasi muda kepimpinan Umno perlu berbicara dalam lenggok bahasa komuniti siber.

"Generasi muda kepimpinan Umno juga mesti menjadi pemuka kepada penggunaan teknologi sebagai senjata politik.

"Barulah kita, boleh mengaku sebagai parti yang mewakili bisikan nurani sebenar rakyat terutamanya di kalangan generasi muda.

"Barulah kita, boleh menang dalam persaingan idea dan pertarungan pengaruh di antara parti-parti politik," tegasnya.

Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata tindakan Umno mengharamkan media baru daripada membuat liputan perhimpunan agung Umno sebagai satu strategi yang salah.

"Kita sepatutnya mengalu-alukan media baru. Ini adalah trend masa depan.

"Kita perlu buka pintu kita, jika tidak (kita) akan dibanjiri khabar angin dan surat layang.

Emm !!! lihatlah pandangan orang kuat UMNO, satu President Baru yang kedua bakal Ketua Umno jika menang la.Mereka sependapat bahawa media baru alam ciber ,internet memainkan peranan penting pada masa kini, untuk mendapat maklumat terus dan cepat.Maka pihak pembangkan menggunakan sepenuhnya media baru ini.

Tapi parti kesayangan Melayu ini masih tidak berubah,masih meminggirkan media baru,malah media baru menghalang daripada membuat liputan persidangan Umno kali ini.Apakah tindakan ini selari dengan perubahan yang di laung-laungkan oleh Bakal President Umno itu sendiri.Berubahlah sebelum Rebah.

Nampaknya ahli-ahli Umno masih juga tak sedar dan tidur di perhimpunan kali ini.Kenapa Media Baru di halang ,di jadikan musuh sepatutnya di jadikan kawan dan di belanja minum pada persidangan ini.Orang berbudi kita berbahasa,orang ingin berkawan kita sambut dengan sopan,Tapi Ingatlah Umno Musuh jangan Di cari.

Fikirkanlah ahli-ahli umno berubah sebelum rebah.Anda ada masa 3 hari seblum berakhirnya Perhimpunan Agung Umno kali ini untuk berubah.Sedar dan Berubahlah."

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.