Najib: Pemimpin atau Dipimpin?

Walau apa sekalipun, terdapat segelintir manusia yang sememangnya tidak boleh memimpin, atau semestinya menjadi yang dipimpin, menjadi pengikut setia - sesetia Khir Toyo dan Disneyland!

Mereka ini, bila dipersembahkan dengan peluang memimpin sekalipun akan ternganga, terpaku, tidak boleh berdiri atas kaki sendiri.

Jenis manusia seperti ini tidak layak jadi pemimpin, jadi pemerintah. Takut-takut tiada pendirian sendiri, tiada jati diri.

Apakah alasan memencilkan Khairy? mengapa beliau tidak dijadikan Menteri? atau sekurang-kurangnya Timbalan Menteri seperti Mukhriz atau Datuk Razali Ibrahim - Timbalan Khairy di dalam Pemuda UMNO? Bangsat sangatkah Khairy? seperti mana yang selalu dilaungkan Mahathir?

Desperate times require desperate measures! Khairy bukannya calang-calang orangnya. Beliau merupakan bekas ahli 'think-tank' Pak Lah di tingkat 4 di Pejabat PM di Putrajaya, takkanlah tiada tindakan susulan terhadap penghinaan kepada ahli Parlimen Rembau ini!

Kemungkinan besar Khairy akan diberikan jawatan lain dan dilalikan Khairy oleh Najib bahawa pos yang bakal diberikannya itu sama dahsyat seperti Menteri, atau lebih daripada itu sama gagah seperti Najib sendiri!

Tetapi hakikatnya Khairy baru kena... bak kata orang nogori 'penampor sebijik!'. Najib hanya akan melindungi dirinya. Beliau boleh katakan kepada Mahathir bahawa Khairy tidak dilantik sebagai Menteri dan kepada Khairy beliau boleh katakan beliau diberikan jawatan lain yang sama hebatnya.

Bak kata orang putih, 'you cannot have your cake and eat it at the same time Najib!'

http://puterabatu.blogspot.com

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.