Anak dakwa Jones sakit otak





BERLIN - Anak perempuan kepada paderi kontroversi Amerika Syarikat (AS), Terry Jones (gambar kecil) iaitu Emma mendakwa bapanya itu sudah hilang siuman selepas disingkirkan oleh kumpulan gerejanya sendiri di Jerman.
Keadaan tersebut menyebabkan bapanya yang berusia 58 tahun itu terpaksa berhijrah ke Florida dan mewujudkan kumpulan ajaran pelampau Kristian, Dove World Outreach Center di Gainessville yang berfahaman keras anti-Islam.
"Saya fikir dia sudah jadi orang gila malah diberitahu, pengikut gereja itu menjalani proses pembersihan minda keterlaluan dan diancam kononnya akan dihukum tuhan," katanya kepada akhbar talian popular Jerman, Spiegel.
Emma mendakwa pernah beberapa kali mengirim e-mel kepada bapanya bagi menggesa dibatalkan rancangan pembakaran kitab suci al-Quran semalam sebagai memperingati peristiwa 11 September 2001, namun ia tidak dipedulikan.
Dalam pada itu, Presiden AS, Barack Obama dalam satu sidang akhbar di White House, Washington kelmarin sempena ulang tahun kesembilan serangan terburuk itu memberi amaran, tindakan Jones sudah pun menjejaskan imej AS di seluruh dunia.
"Sebagai Presiden AS, saya akan melakukan yang terbaik dan mengingatkan rakyat AS yang percaya kepada tuhan walaupun berbeza nama, musuh AS sebenarnya bukanlah Islam, tetapi al-Qaeda dan rangkaian pengganasnya," tegas Obama. - Agensi

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.