Panas: Siapa Ketua Cabang Indera Mahkota Yang Baru Bakal Ditentukan Dalam Pemilihan Hari Ini, Antara Azan Dan Razali Siapa Yang Akan Di Pilih !


KUANTAN, 18 Sept - Seperti yang dijadualkan, pagi ini bermulalah Mesyuarat Agung Tahunan Cabang (MATC) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Indera Mahkota. Mesyuarat kali ini agak menarik kerana berlakunya pemilihan baru untuk jawatan-jawatan penting bagi meneruskan agenda parti. Ramai pemerhati melihat perebutan jawatan untuk Ketua Cabang itu adalah yang paling "panas dan sensasi" kali ini. Tambahan pula ia membabitkan Setiausaha Perhubungan PKR Pahang, Razali Alias dan penyandangnya Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail. Terdapat sumber mengatakan bahawa Razali Alias dijangka menang, berdasarkan kepada sokongan padu ahli yang turut dibantu oleh bekas penyokong kuat Azan sendiri. Selain jawatan utama Ketua Cabang, turut akan dipertandingkan ialah bagi jawatan Timbalan Ketua dan Naib Ketua. Bagi Team Razali, kempen mereka dilihat lebih teratur dan strategik sekali. Malah, jawatan Timbalan Ketua yang akan menemukan Kamarulzaman (Pak Long) dengan Ibrahim (Pak Berahim) juga dilihat agak mendebarkan.


Calon Ketua Cabang Indera Mahkota yang dijangka panas
antara Razali Alias (kiri) denganYB Azan Ismail (kanan)

Calon Timbalan Ketua Cabang Indera Mahkota juga panas
antara Pak Long Kamarulzaman (kiri) dan Pak Brahim (kanan)
Sementara itu bagi jawatan Naib Ketua, kini dilihat Team Razali berpeluang cerah untuk menang kerana "proksi Azan" iaitu Ram Ponnusamy (Timbalan Pengerusi PKR III) tiba-tiba menarik diri daripada meneruskan hasrat untuk bertanding. Ini memberi kelebihan kepada Team Razali kerana Ram dilihat berupaya menarik sokongan kaum India terhadap Team Azan. Apapun segalanya boleh terjadi sekarang, tambahan pula Azan juga yakin yang team beliau akan menang biarpun ada banyak spekulasi tentang kekalahan team mereka.

Motif Rumah Terbuka Aidil Fitri Di Pertikaikan


Apa yang menarik dalam pemilihan ini, ialah dua jawatan utama bagi sayap wanita dan pemuda (Angkatan Muda Keadilan) yang menang percuma kini berpihak kepada Razali Alias. Malah, terdapat khabar angin bahawa kedua-dua pemimpin terbabit akan meletakkan jawatan sekiranya Azan memenangi pemilihan Ketua Cabang itu hari ini. Kemungkinan besar perkara itu berlaku memang jelas sekali, tambahan pula Ketua Wanita yang dikenali sebagai Kak Zura dikatakan saban hari sibuk untuk berkempen bagi pihak Razali. Malah, dalam tinjauan krew kami ke mesyuarat terakhir Team Razali di Indera Mahkota malam tadi, kelibat Ketua Wanita juga berada disitu. Namun, Ketua AMK iaitu Sani tidak kelihatan dan gagal dipastikan. Terdapat juga maklumat mengatakan Ketua Wanita telah terkena "ilmu hitam" ketika sibuk berkempen beberapa hari yang lalu. Satu laporan polis akan dibuat oleh beliau Ahad ini berkenaan kejadian itu. Soalnya sekarang, apakah benar ia berlaku atau sebaliknya. Seperti biasa, dalam kempen yang dijalanlan oleh kedua belah pihak ternyata soal peribadi masih mendapat perhatian. Malah berbagai maklumat baru yang telah didedahkan oleh kedua-dua belah pihak sebelum ini. Cuma, apa yang lebih menarik ialah Team Razali dikatakan bertindak lebih profesional apabila mencetak pamplet yang tertera nama-nama calon dan juga manifesto mereka. Apa yang lebih menarik ialah tindakan Azan yang mengadakan Rumah Terbuka Aidil Fitri di lokasi dan masa yang sama dengan MATC dan pemilihan cabang itu hari ini. Apakah ada agenda disebaliknya atau secara kebetulan semata-mata?.

[Kami ucapkan selamat bertanding kepada semua calon-calon berkenaan. Usahlah dijadikan permilihan kali ini sebagai satu perang yang besar buat kedua-dua belah pihak. Perjuangan yang sebenarnya ialah menentang UMNO Barisan Nasional dan bukannya sesama sendiri. Pertandingan yang berlaku adalah lumrah amalan demokrasi itu sendiri sebenarnya. Oleh itu, diharapkan agar kesan pemilihan ini tidak akan mewujudkan jurang perbezaan dan perpecahan antara kedua-dua belah pihak. Teruskan perjuangan dan bersama-sama membina kekuatan untuk memastikan kerusi parlimen Indera Mahkota terus dipertahankan oleh Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum akan datang. Itu agenda yang lebih penting sebenarnya dan amat perlu difahami oleh kesemua pihak. Semoga MATC Indera Mahkota dapat berjalan secara aman, selesa dan tiada unsur-unsur sabotaj yang boleh menimbulkan permasalahan hendaknya].

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.