PANAS BERAPI kes Sosilawati: DAP nafi suspek ahli DAP, blogger Umno dedah hubungan pembunuh dengan pemimpin Umno!




Oleh: Pria Malaya

Nah! selepas satu persatu bala menimpa para penganut tegar parti perkauman Umno..niat asalnya mahu mempolitikkan isu ini, rupanya terkantoi ditengah jalan!..jelas sepertimana perumpamaan 'perangkap makan tuan!'...cubaan mereka untuk mengaitkan kes pembunuhan ini dengan Pakatan Rakyat ternyata gagal sama sekali!!

Penyokong Hindraf

Mulanya mereka telah kaitkan suspek pembunuh dengan pertubuhan haram Hindraf, seterusnya Pakatan Rakyat..katanya penyokong Hindraf ramai yang menyokong Pakatan Rakyat, maka si pembunuh itu adalah orang Pakatan Rakyat..maka fitnah ini dipanjangkan ke merata-rata tempat, khususnya di ruang maya oleh penyokong dan blogger Umno...




Namun, selepas pendedahan mengenai siapakah Hindraf dan apa kaitannya dengan Umno dibuat oleh penulis, maka mereka terdiam seribu bahasa...boleh baca di link ini, "BONGKAR! Umno punyai perkaitan dengan pertubuhan haram HINDRAF!..(video inside)"..

'Ahli seumur hidup DAP'

Cubaan mereka kedua ialah mengaitkan suspek pembunuh dengan sebuah pertubuhan politik pembangkang iaitu parti DAP..dikatanya suspek itu adalah ahli DAP seumur hidup!..



(Jelas akhbar di atas turut bersekongkol dgn Umno apabila hanya meletakkan sumber berita yang ntah dari mana datangnya, kerana itu tidak pelik akhbar ini tidak menyatakan suspek adalah dari parti DAP, kerana tahu maklumat yg diterimanya belum pasti dan mungkin palsu..)

Berdasarkan keratan laporan akhbar di atas, maka para blogger Umno telah memanjangkan fitnah jahat ini ke serata ceruk ruang maya dengan harapan rakyat membencikan DAP seterusnya Pakatan Rakyat, sedangkan laporan berita di atas langsung tidak menyebut suspek adalah ahli DAP seumur hidup, atau mana2 parti..

Dan semalam juga, pemimpin2 DAP telah menafikan sekerasnya2 laporan yang mengaitkan parti itu dengan suspek pembunuh, suspek bukanlah ahli DAP seumur hidup sepertimana yang dihebahkan media Umno...portal Malaysiakini sebagaimana melaporkan...

“Ia percubaan menjijikkan oleh akhbar milik Umno untuk memperli dan mendakwa dalam laporannya bahawa suspek pembunuh itu adalah ahli seumur hidup DAP tanpa merujuk atau menyiasat tuduhan itu terlebih dahulu,” - Ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua
Sementara Harakahdaily melaporkan..
“Kes bunuh kejam, Utusan pun politikkan dengan fitnah bahawa suspek peguam adalah ahli seumur hidup DAP,sebenarnya dia nak masuk MIC. DAP akan saman Utusan,” - Lim Guan Eng
Ternyata, Umno kalah lagi pusingan yang kedua!..cubaan utk mengaitkan suspek dgn imej Pakatan Rakyat ternyata gagal sama sekali...Pakatan Rakyat bersepakat tidak akan membela dan menyokong mana-mana penjenayah, dan akan membela sesiapa sahaja yang menjadi mangsa keganasan tidak kira bangsa dan agama!..

GEMPAR!

NAMUN, suatu laporan yang agak mengejutkan telah dibuat oleh blogger Umno semalam..menurut blogger tegar Umno ini, suspek pembunuh kejam Dato' Sosilawati pernah berhubungan dan berurusan dengan pemimpin Umno tertentu! Ketua Pemuda Umno negeri mempunyai kaitan dengan suspek kes pembunuhan kejam ini!

Baca laporan pendeahan oleh 2 blogger umno di bawah..


PENDEDAHAN 1
Bertambah menarik…!



Last nite pegi open house rumah member, amongst her guest ada la geng2 n kawan2 yang ade connections with press n media bercerita, rupa2nya ade dua Datuk2 from Umno memang involve deal beli tanah dengan suspek kes Sosilawati…

Siapa dua Datuk2 Umno tue? Katanya Yb dari Selangor, Rahman Palil & sorang lagi Setpol Sharizat, Datuk Suhaimi Ibrahim, dia nie dulu GPMS… So now, these two Datuk2 kenalah buat statement bagi tau betul ker tidak? Kalau tak betul kenalah nafikan this hearsay among all media people yang bercerita pasal nie...

Duit punya pasal…, nak kaya punya pasal….. When it comes to business, orang Umno pun boleh buat deal dengan orang DAP…?
*baca seterusnya di sini, "Suspens! Rahman Palil & Suhaimi Ibrahim "Pernah" Deal Jual Beli Tanah Dengan Suspek Utama Pembunuhan Sosilawati…?"..

PENDEDAHAN 2

Aku baru dapat tahu dari seorang sahabat aku yang ada satu Ketua Pemuda UMNO negeri telah membuat laporan polis pada 12hb Sept yang lepas berkenaan kes tanah yang dibeli oleh KP UMNO negeri ni melalui khidmat peguam yang disyaki membunuh Sosilawati iaitu Dato Pathmanabhan.

KP UMNO Negeri ini membeli tanah di Pulau Pinang, nilai hartanah yang dibeli oleh orang Kuat Khairy Kitol ini bernilai berjuta-juta ringgit sebenarnya dan KP UMNO negeri ni buat report sebab dia nak ambil balik wang pendahuluan sebanyak RM1.3 juta yang telah diberi kepada peguam tersebut!

Lagi satu yang menjadi misterinya, Sosilawati terkorban sebab deal hartanah kat belah utara kan? Mungkinkah KP Negeri ni ada kaitan dengan kematian tersebut? Mungkinkah mereka berebut untuk membeli hartanah yang sama hingga terkorbannya Sosilawati dan rakan-rakan yang lain?

Bukan nak mempertikai, bila ada pembunuhan mesti ada motif, so apa motif pembunuhan Sosilawati ni sebenarnya? Biarlah pihak berkuasa yang membuat siasatannya, namun ada baiknya kalau disiasat KP UMNO Negeri ni yang telah membuat laporan polis di Balai Polis Langat hari tu!
*baca pendedahan seterusnya di sini, "GEMPAR! KETUA PEMUDA UMNO NEGERI MENGGUNAKAN PERKHIDMATAN DATO PATMANABHAN (PEMBUNUH SOSILAWATI?)"..

Terang lagi bersuluh! rupanya suspek pembunuh tiada kena mengena langsung dengan Pakatan Rakyat, malah yang lebih mengejutkan, suspek mempunyai hubungan secara tidak langsung dengan pemimpin Umno sendiri!! ini bukan yang direka2 penulis, tetapi ianya diperakui oleh blogger Umno ini!!..kerana itu penulis awal-awal lagi dapat menalah awal siapakah di 'belakang' suspek pembunuh ini apabila terdapat laporan beliau mahu menyertai MIC/BN, boleh baca di sini..

Apa pun, kita tetap menunggu siasatan sehingga selesai, kita bagi ruang pada pihak polis menjalankan siasatan..pendedahan2 terbaru akan dikemaskini setiap masa.....yang nyata, Umno sudah 'kalah' 3-0 dalam isu ini..inilah bahana apabila cuba mempolitikkan isu pembunuhan kejam Dato Sosilawati!....wallahua'lam...

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.