Sarina Jaafar mati sebab dia tahu sesuatu yang umum tidak tahu?

Oleh: notan

"Assalamualaikum,,..
Kes pembunuhan Dato Sosilawati dan tiga yang lain nampaknya dikembangkan lagi oleh kematian rakan karib arwah,Sarina Jaafar yang dilapurkan TERGANTUNG DI DALAM BILIK TIDURNYA.Ada kes bunuh dan bunuh diri di sini seperti kes mantan ADUN dan pembantu peribadinya dulu.Tetapi Sarina ialah orang Islam  yang faham hukum jadi lapuran membunuh diri sebegini meragukan dan sekaligus meletakkan kes ini dalam mistri yang berpanjangan yang mungkin tidak akan dapat dirungkai oleh polis walaupun melanjutkan tempoh tahanan reman suspek.

Sarina seperti diberitahu oleh anaknya pernah meluahkan rasa sedihnya dengan pembunuhan Dato Sosilawati tetapi rasa sedih yang diluahkan bukanlah satu hujah yang kuat untuk dia membunuh diri.Rasa sedih itu juga mungkin kerana dia tahu sesuatu yang tidak diketahui oleh umum dan mungkin juga menerima ugutan yang menyebabkan kehidupannya tidak tenteram, itulah mungkin bentuk rasa sedih Sarina yang menyebabkan dia membunuh diri.

Atau mungkin juga Sarina Jaafar tidak membunuh diri tetapi dibunuh untuk menghalang sesuatu skandal atau apa jua sebab kematian Dato Sosilawati terbongkar.Sarina kemudian dibuat untuk kelihatan seperti membunuh diri, namun apa jua yang sebenarnya berlaku, penulis yakin polis mengetahuinya.
Apa yang dinanti sekarang ini ialah pembongkaran kepada skandal atau urusniaga haram yang menyebabkan kematian Dato Sosilawati dan tiga yang lain yang melibatkan VVIP dari pasukan pemerintah.Kematian Sarina mengukuhkan teori bahawa peguam yang pernah didakwa diiringi polis dan peguam yang didakwa menggunakan dato palsu itu hanyalah kambing hitam dalam kes pembunuhan ini.
Ada sesuatu yang tidak diketahui oleh umum tetapi diketahui oleh Sarina Jaafar dan mungkin beberapa orang lain. Sementara polis yang turut dicabar dengan kes dera amah Indonesia di Penang dan kehilangan jutawan India sedang diperhatikan rakyat dan terpulang kepada mereka sama ada mahu terus terhina menjadi barua atau mahu keadilan dan kebenaran ditegakkan kepada rakyat keseluruhannya.Polis mengetahui apa yang berlaku, itu keyakinan rakyat.

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.