Strategi Dirancang Atas Nasihat APCO Worldwide



JJ akan mendapatkan seberapa banyak sokongan dari Amerika Syarikat dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang berpengkalan di negara itu untuk menerima kenyataan bahawa Anwar memang penjenayah dan tidak layak untuk bergelar pemimpin. Kini, usaha menjatuhkan nama Anwar diluar negara diamanahkan kepada JJ, antara proksi rapat Najib. Mereka mahu masyarakat antarabangsa tidak panik seandainya Anwar dijatuhkan sekali lagi hukuman terhadap kes liwat II yang dihadapinya sekarang. Inilah yang mereka mahukan, selepas itu barulah pilihanraya umum akan dilaksanakan. Semua ini adalah satu strategi politik Najib yang mendapat restu daripada APCO Worldwide (foto) sebenarnya. Akhirnya Anwar akan kembali ke penjara dalam keadaan mereka sudah bersedia meyakinkan masyarakat dunia bahawa Anwar Ibrahim adalah seorang "peliwat". Apakah rakyat boleh menerima kenyataan ini agaknya?

Pilihanraya Menjelma Selepas Anwar Terpenjara!

Selepas semua agenda memburukkan Anwar dan menyakinkan masyarakat antarbangsa bahawa hukuman yang dijatuhkan terhadap Anwar itu adalah "relevan", maka barulah segala tugasan seterusnya akan dipikul oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) iaitu Tan Sri Aziz Yusoff (foto). Beliau akan dipertanggungjawabkan untuk memastikan tarikh pembubaran parlimen dan pilihanraya dapat dijalankan dalam keadaan UMNO BN telah mendapat sokongan padu daripada rakyat. Ketika ini, isu Anwar akan dianggap bukan pokok utama dalam perjuangan mereka. Najib sudah pasti akan menggunakan segala kekuatan untuk memastikan keputusan terhadap Anwar dapat diterima oleh rakyat. Maknanya, pilihanraya seawal-awalnya pasti akan diadakan pada pertengahan atau awal tahun depan. Ini berasaskan kepada keputusan perbicaraan kes liwat II Anwar kelak. Persoalannya, apakah akan terjadi jika Anwar pula didapati tidak bersalah dan menang kes ini?. Inilah yang memusykilkan mereka yang merancang sebenarnya. Lantaran itulah, bagi memastikan segalanya berjalan lancar segala pihak yang terlibat perlulah memainkan peranan untuk memastikan Anwar mesti "dipenjarakan". Maka itu juga, kita tidak hairan dengan senario yang berlaku di mahkamah sekarang ini. Sudahlah Anwar dinafikan hak untuk mendapatkan segala salinan dokumen berkaitan untuk tujuan pembelaan. Malah beliau juga dinafikan hak untuk mendapatkan rayuan yang sewajarnya di mahkamah berkaitan. Alasannya cukup mudah iaitu mahkamah tiada kuasa untuk mendengar rayuan Anwar itu.


Ada makna, Najib dan Anwar ketika minum bersama di lobi parlimen
dulu, Anwar dan Mahathir pun selalu minum bersama sebenarnya
Tambah mengejutkan, apabila Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan juga menolak permohonan "Qazaf" terhadap Saiful Bukhari Azlan dengan berbagai-bagai alasan. Sebab itu kita tidak hairan bila melihat Pengarah JAWI, Dato' Haji Che Mat Che Ali, sendiri sering dilihat bersama Najib , malahan sehingga sampai ke Pekan Pahang sekali pun. Semua ini sama ada disengajakan atau sebaliknya maka hanya PM Najib Razak sendiri yang lebih mengetahuinya. Akhirnya Anwar dinafikan hak untuk mendapat pembelaan berlandaskan Islam itu sendiri. Lebih menghairankan kita ialah kesemua mereka yang menghalang tindakan tersebut adalah mereka yang mempunyai kuasa melaksanakan undang-undang jenayah syariah itu sebenarnya. Semuanya ini adalah bukti kukuh usaha terancang pihak berkenaan untuk memastikan skrip kali ini berjaya.

[Melihat kepada apa yang didedahkan ini, ternyata ia bakal menjadi kenyataan agaknya. Tambahan pula kes Anwar dengan Saiful Bukhari Azlan akan dibicarakan semula tidak lama lagi. Makanya, inilah masa yang paling sesuai untuk memastikan konspirasi ini berjaya. Namun, Najib juga gusar sebenarnya. Andainya apa yang dirancang tidak terlaksana maka sudah pasti ia akhirnya akan memakan diri. Andainya, jika rakyat membuat protes besar-besaran selepas Anwar terpenjara menyebabkan besar kemungkinan UMNO BN akan tumbang dalam pilihanraya umum akan datang. Pilihanraya Negeri Sarawak yang dijangka tiba bila-bila masa ini bakal menjadi penentu terhadap sokongan rakyat kepada UMNO BN di kawasan "talian hayat" mereka itu. Andai mereka tewas di sana seperti yang berlaku di Pilihanraya Kecil Parlimen Sibu sebelum ini, maka sudah pastilah ia akan menjadi petanda kejatuhan UMNO BN di peringkat pusat selepas ini. Apakah agenda menghumbankan Anwar dapat dilaksanakan andai ini berlaku?. Atau mungkin juga ada kompromi lain antara Najib dan Anwar pula akan berlaku. Sama-sama kita nantikan adengan ini. Semuanya akan memanaskan lagi iklim politik negara].

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.