Melayu?

Sejauh mana hebatnya org melayu berpolitik dan sejauh mana pula imbuhan untuk kebaikan bersama dicapai? Hebatnya orang melayu berpolitik sehingga ada yg sanggup mempertaruhkan harta dan nyawa. Apakah imbuhan yg ingin diperolehi oleh mereka? Jawaban tersebut hanya pada niat yg tersemadi dalam diri sendiri.

Berpolitik yg hanya berkepentingan peribadi merupakan mereka yg masih terkial kial dalam mencari erti perjuangan yg tulus.


Kini ramai jaguh2 melayu tampil untuk menunjuk diri mereka hebat dalam arena politik.Kuasa bukan penentu segala kejayaan,kehormatan bukan sandaran tetap untuk kepopularan namun yg penting adalah tahap kesetiaan yg x berbelah bagi dalam memperjuangkan agenda utama iaitu Agama.

Adalah menjadi tanggungjawab setiap parti politik atau badan ngo serta rakyat sendiri menjadikan agama adalah perjuangan yg utama.Persoalan bangsa sepatutnya telah lama berlalu.Kekuatan bangsa,bahasa adalah merupakan tanggungjawab setiap rakyat tanpa mengira dari parti mana sekalipun.Disinilah hebatnya orang melayu berpolitk yg masih tidak mahu menginjak kehadapan tentang permasahalan agama.Tidak mahu menjadikan agama sebagai rujukan.Tiuplah,hembuslah semangat kemelayuaan semahu mahunya..Selama itulah kehebatan politik melayu akan terus berlegar diruang yg sama.kini,dulu dan selamanya.

Semakin kuat kemelayuan dihembus semakin terasing melayu dgn melayu yg lainnya.Melayu sendiri yg mencipta jurang sesama melayu.Berpolitiknya melayu hanya permashalahan melayu dan merugikan melayu.

Bila ada melayu yg menampakkan perjuangan yg tulus maka situ juga ada melayu yg menghalangnya.Wahai parti2 melayu,apakah tunjang akidah perjuanganmu?apakah matlamat mu?

Jangan sampai satu masa melayu merempat di bumi sendiri.Masa itu baru melayu nak bangun..letihlh naak membicarakan bab Ba ni..
Wahai melayu semua dari parti mana pun..Perjuangakanlah ALIF selayaknya kerna BA dan THA terbela bersama.

Bilakah agaknya melayu boleh duduk dalam satu perjuangan yg sama untuk kepentingan semua rakyat Malaysia.

Agama, Bangsa dan Negara.

Kelam mcm tak nampak sinar jerr.

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.