Pemuda UMNO belasah Karpal di Parlimen


" Pemuda UMNO menyempurnakan imej mereka sebagai manusia samseng dengan menyerang Karpal Singh di kawasan Parlimen manakala pegawai keselamatan berhampiran hanya membisu dan tidak bertindak segera menghalang serangan tersebut. Sekalipun Karpal banyak menaikkan kemarahan penyokong PAS, penyokong PAS selama ini matang dengan tidak bertindak seperti samseng.

Mungkinkah UMNO hendak merealisasikan ancaman-ancaman bunuh yang kerap dibuat mereka kebelakangan ini ke atas kepimpinan dan penyokong Pakatan Rakyat?

"Suarakeadilan,26 Februari - Umno Youth mob attacks wheelchair-bound Karpal outside Parliament- An ugly fight broke out this afternoon just outside the Parliament building when a group of Umno Youth leaders tried to demand an apology from wheelchair-bound veteran politician Karpal Singh, who had denounced their movement as celaka a day ago. Led by Serdang Umno Youth chief Ungku Mat Salleh, the group pushed and shoved at Pakatan Rakyat lawmakers who rushed to help the much-respected 68-year old Bukit Gelugor MP. Among them were DAP’s Fong Po Kuan, KeADILan’s N Gobalakrishnan and Lim Lip Eng - who tried to steer Karpal to safety. Guards stationed nearby initially did nothing to stop the unruly Umno mob."...

Sekalipun Karpal Singh memang suka mencari pasal, PAS dan kebanyakan penyokong Pakatan Rakyat faham bahawa Karpal mewakili sebahagian suara kecil pengundi yang memang selama ini tidak puas hati dengan pelbagai isu. Dalam negara demokrasi, kita tidak sewajarnya menggunakan kekerasan sesuka hati. Sebelum ini, UMNO cuba memprovokasi Tok Guru Nik Aziz dengan menzalimi dan menyiksa anaknya dengan memasukkan anaknya ke dalam ISA. Sekiranya Tok Guru Nik Aziz ketika itu mengarahkan penyokong PAS untuk mengangkat senjata dan berjihad, nescaya akan berlaku pertumpahan darah dari Kedah hingga ke Johor. Sekiranya Anwar sewaktu reformasi dahulu mengarahkan penyokongnya mengangkat senjata menentang kezaliman BN, nescaya bergelimpangan mati penyokong UMNO dan golongan yang menentang UMNO. Tetapi, atas kebijaksanaan kepimpinan Pakatan Rakyat, kaedah aman digunapakai. Ini berbeza dengan Najib C4 dan UMNO suka benar mengugut bunuh. Nampaknya, UMNO sudah memulakan operasinya.. Semua harus berhati-hati dan jangan terpengaruh dengan politik provokasi UMNO... Semoga Allah selamatkan kita.."

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.