Cara UMNO Berperang


Dalam setiap peperangan berbagai taktik dan cara diperlukan bergantung kepada keadaan dan suasana kawasan peperangan tersebut. Jika silap taktik dan strategi maka kekalahan sudah tentu pasti berlaku. Walaupun mempunyai kelengkapan yang canggih belum tentu sebuah pasukan dapat mencapai kemenangan contoh yang terjadi di bumi Palestin bila mana askar Yahudi yang cukup hebat tidak mampu melawan pejuang Hamas yang serba kekurangan sehingga askar Yahudi laknatullah tersebut berundur dari bumi Palestin. Salah satu sebab selain dari pertolongan Allah S.W.T adalah strategi dan taktik yang digunakan.

Berbalik dengan keadaan di Malaysia walaupun tiada peperangan melibatkan senjata api, tetapi perang berlaku bila terjadi pilihanraya, aku tidak mahu menyentuh cara yang digunakan oleh Pakatan Rakyat kerana bagi aku PR mempunyai taktik dan stategi yang terbaik. Aku mahu menyentuh taktik dan stratergi yang digunakan oleh puak-puak umno selama 50 tahun ini, setiap kali pilihanraya maka akan muncullah projek-projek mee segera tak kira siang dan malam terutama projek tar jalan, jalan yang elokpun kadang-kadang di tar nya hinggakan menganggu penduduk disitu apa tidaknya nak keluar masukpun susah sampai jalan jadi jam, akibatnya seorang calon BN di bukit selambau kemalangan akibat projek tersebut ini dinamakan senjata makan tuan.

Masa PRK nielah duit ditabur kepada rakyat sehingga berjuta-juta ringgit mengajar rakyat dengan rasuah bila ditanya katanya beri sedekah buat amal jariah senang betul menukar hukum dari haram ke halal, itu baru duit belum lagi rasuah dengan basikal baru, bumbung baru, rumah baru semua yang baru hinggakan kalau takde seluar dalampun diberinya baru. Puak Umno sekarang nie menggunakan taktik yang boleh dikatakan terbaru taktik tersebut diorang dapat selepas PRU ke-12 iaitu taktik perkauman. Banyak isu-isu perkauman dimainkan seperti Nizar dikatakan boneka DAP, Nizar bagi tanah pada orang cina dan banyak lagi sedangkan mereka tidak sedar selama 50 tahun mereka bersengkonkol dengan MCA dan MIC


Strategi terakhir yang puak Umno nie gunakan ialah mengugut taktik nie paling lama digunakan sejak Umno ini wujud mengunakan samseng Umno, pakeda dan kadang-kadang pihak selamatan terutama SB, caranya dengan mengacau petugas PR iaitu perayu undi terutama muslimat, membuang bendera-bendera PR ada juga meggunakn kekerasan seperti memukul. Itula Umno dengan slogan takburnya dulu, kini dan selamanya tidak pernah berubah sombong dengan sedikit kuasa yang Allah berikan.


Strategi dan taktik yang digunakan selama ini akhirnya akan makan tuan, sebenarnya banyak lagi taktik yang digunakan seperti menggunakan jentera kerajaan tapi anda carilah sendiri. Inilah taktik peperangan yang Umno gunakan dengan cara paling bacul jikalau di Palestin ibarat askar Yahdi menyerang menggunakan kereta kebal dan jet pejuang tetapi tidak berani berdepan secara jantan dengan pejuang Hamas. Mungkin UMNO belajar cara ini dengan askar Yahudi siapa tahu sebab perangai mereka serupa dengan Yahudi.


Wassalam

Artikel
pastrooper@blogspot.com

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.