Nikmat Besar bila Khir Kalah Ketua Pemuda

Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini menyaksikan kekalahan Khir Toyo dengan Khairi dengan. Mukhriz pun turut kalah dalam persaingan tersebut. Khairi yang terkenal dengan rasuah ini, walaupun sudah diberi amaran, tetapi, ia tetap menjadi pilihan ahli UMNO. Memang tak guna otak. Mereka memilih seorang yang sudah terbukit rasuah, sebagai pemimpin mereka. Bodoh bukan?


Tetapi, ia dianggap satu nikmat besar, apabila Khir Toyo kalah dalam pertarungan tersebut. Walaupun kedua-duanya memang terkenal dengan pengamal politik wang yang paling sejati, namun, sekiranya Khir menang, turut akan menggelapkan jumlah yang besar wang di dalam UMNO. Mukhriz? Saya tidak tahu.

Semalam Malaysiakini telah mendedahkan berita tentang duit haram yang masuk ke dalam perut Khir Toyo, apabila beliau telah menelan RM 1.6 juta untuk ke DisneyLand! Adakah beliau fikir RM 1.6 juta sama seperti seringgit enam puluh sen? Memang duit haram, dan tiada siapa yang menghalalkan wang itu. Wang haram tersebut sudah pun mengalir di dalam darah di seluruh tubuhnya.

Sekiranya dia ingin selamat daripada bahana duit haram itu, dia perlu meminta izin kepada semua rakyat negeri Selangor, supaya menghalalkan duit tersebut. Sekiranya tidak, azab Allah mengalir seperti darahnya yang sedang mengalir. Dan perutnya gemuk juga disebabkan duit haram ini. Protein dan seluruh sel di dalam badannya terbentuk dari duit haram!

Ya, memang patut dia kalah di dalam merebut jawatan Pemuda, kerana sekiranya dia mendapat jawatan tersebut, entah ke mana ceruk dunia lagi akan dijelajahinya. Tetapi, bagi saya, Khairi pun lebih kurang sama. Mungkin Allah tidak mahu Khir Toyo menambah banyakkan lagi daging haram di dalam tubuhnya.

Mukhriz? Entah, saya tiada sebarang komen, dan dia sudah pun kalah. Malang sekali UMNO! Pemimpinnya terdiri dari kalangan penggelap duit. Namun, mereka masih terselamat dan diselamatkan oleh ahli UMNO sendiri yang turut suka makan duit haram tersebut. Tidak takutkah dengan azab Allah?

Wahai Khir, tidakkah anda takut doa-doa orang yang telah engkau rampas duit mereka? Doa orang yang dizalimi ini diterima oleh Allah! Engkau begitu mudah melenyapkan RM 1.6 juta, sedangkan ramai rakyat Selangor yang terkonteng-konteng mencari rezeki. Dia ingat 1.6 juta tu boleh dapat dicelah-celah ketiak? Bolehkah anda selamat daripada azab kubur dan neraka dengan menggendong daging-daging haram?

Salam Perjuangan

Dr Fikrah
(http://drfikrah.blogspot.com)

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.