Kami Nak Najib, Natang!

" (Bulan Penuh 2012) -Parti pelampau perkauman Umno merencanakan peralihan kuasa antara Presiden dan Timbalan Presidennya hujung Mac ini. Rakyat Malaysia turut terkesan apabila perubahan tersebut juga akan merubah perjawatan 2 jawatan tertinggi di Kerajaan Pusat.

Seorang Perdana Menteri dan Presiden Parti pelampau perkauman Umno yang dinobatkan sebagai paling cikai dalam sejarah dirancang untuk digantikan dengan seorang Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Parti pelampau perkauman Umno yang paling jahat dan penuh maksiat dalam sejarah.



Jika sekadar melibatkan urusan tukar pemimpin parti tong taik itu sahaja, pastinya rakyat tidak akan ribut bercerita.

Lantaklah siapa pun yang memimpin Parti pelampau perkauman Umno sama ada penyamun, perasuah, perompak, pembunuh, perasuah, penzina, kaki judi, kaki botol, pelanyak bini orang - semuanya layak jadi pemimpin Parti pelampau perkauman Umno, itu tidak rakyat pertikaikan.

Dengan 3 juta ahli, tong taik Umno itu bolehlah dikirakan sebagai golongan minoriti dalam negara ini dan tidak sepatutnya menyusahkan hidup orang lain.

Dan bersesuaian dengan kepekungan dasar dan perjuangannya, maka layaklah ia digembalakan oleh syaitan-syaitan berambut hitam.

Malangnya tradisi melantik Perdana Menteri dari kalangan pemuka tong taik tersebut akan memperbusukkan seluruh rakyat Malaysia yang tidak ada kena-mengena dengan golongan pelampau perkauman ini.

Kini kaedah yang terbukti mencelakakan negara ini mula dipersoalkan oleh seluruh lapisan rakyat.

Soalnya, wajarkah DYMM SPB YDP Agong melantik Najib Glokal sebagai PM mengganti Dollah Hadhari, atas alasan makhluk ini mendapat sokongan majoriti ahli-ahli Parlimen, sesuai sifatnya sebagai ketua parti tong taik itu?

Apakah asasnya untuk Najib Glokal membuktikan keupayaannya mendapat sokongan majoriti ahli Dewan sedangkan ia tidak pernah diuji di dalam Dewan itu sendiri?

Menurut Tengku Razaleigh Hamzah, ia terpulang kepada tafsiran masing-masing tetapi tafsiran undang-undang tidak semestinya begitu.

Dalam wawancara di Akhbar Siasah bil 0140, Ku Li menyatakan tafsiran undang-undang ialah majoriti ahli Dewan, bukannya satu-satu golongan atau satu-satu parti. Asalkan dapat sokongan majoriti ahli Dewan, maka orang itu layak dipertimbangkan (oleh Agong untuk dilantik sebagai PM).

Mengambilkira pandangan Ku Li, perlantikan Najib Glokal ke jawatan PM masih boleh dihentikan melalui kaedah pembuktian di dalam Dewan Rakyat bahawa makhluk ini ditolak oleh majoriti ahlinya.

Terdahulu, MP Shah Alam Tuan Haji Khalid Abdul Samad mengandaikan bahawa jika Ku Li berjaya menarik 50 MP BN dicampur dengan semua MP Pakatan Rakyat, maka ada cukup alasan untuk Agong menendang Najib Glokal.

Selain dari masalah kelembuan Speaker Dewan Rakyat yang bertabiat menolak semua usul yang menjejaskan perlembuannya kepada Parti pelampau perkauman Umno, apakah di sana ada harapan untuk Ku Li mengusahakan perubahan sikap dan pendirian sekurang-kurangnya 50 MP BN bagi mencapaikan harapan rakyat ini?

Seterusnya, mampukah Ku Li memecah kebuntuan dan halangan Parti pelampau perkauman Umno untuk membawa usul itu ke sidang Dewan, dibahas, diundi dan diluluskan?

Mungkinkah berlori-lori FRU akan dilonggokkan bagi menghalang sidang sedemikian dari diadakan?

Baru-baru ini seorang pengunjung Bulan Penuh 2012 menyatakan dalam emailnya bahawa beliau (minta identiti dirahsiakan) amat meluat dengan kedajalan Najib Glokal yang saling tak tumpah dengan perangai bapaknya dahulu.

Beliau menyarankan agar Ku Li yang berdarah raja dan ada akses mudah di Istana Negara bolehlah menjadi orang tengah bagi rakyat menyembahkan keresahan mereka kepada YDP Agong.

Sebagai seorang yang mahir dalam selok-belok istana, beliau yakin Ku Li pasti ada cara tersendiri untuk melepasi halangan-halangan pelobi-pelobi Umno yang bergayut-gayut dan merayap-rayap di Istana.

Justeru, Ku Li dirasakan ada pengaruh dan mampu menggunakan pengaruh itu untuk melembutkan hati YDP Agongn supaya menolak Najib Glokal yang dipandang rakyat sebagai terlalu kotor sehinggakan terpalit dan masih belum dibersihkan dari tuduhan membunuh.

Jika Ku Li berjaya dan Agong meludah muka Najib, ia akan mengulang sejarah kejatuhan yang dialami oleh seorang lagi kepala puak dalam Parti pelampau perkauman Umno, iaitu Idris Jusoh yang gagal mengembalikan keMenteriBesarannya selepas PRU 12 lalu akibat kepekungannya tidak mendapat tempat di hati Istana.

Perlu diingat Sultan Terengganu yang itu jugalah yang menjadi harapan rakyat jelata atas sifatnya sebagai YDP Agong ketika ini, untuk menghalang Najib Glokal dari memegang tampuk kuasa dalam keadaan tubuh dan jiwanya penuh noda.

Mac 2008 lalu, tindakan DYMM Sultan yang menolak Idris Jusoh diterima rakyat dengan penuh kesyukuran dan sehingga ke hari ini rakyat Terengganu masih memuji-muji kebijaksanaan Sultan mereka yang mana negeri itu terselamat dari angkara mungkar dan keji seorang kepala puak Parti pelampau perkauman Umno yang keji dan tamak.

Jika dibuat perbandingan, kadar kepekungan Idris Jusoh amatlah minima berbanding Najib Glokal. Dalam keadaan sedikit bau pekungnya tercium ke Istana, Idris Jusoh telah tertolak.

Maka apalah pula tidak munasabahnya untuk Tuanku Sultan menolak Najib Glokal yang jelas lebih kejam, keji, zalim, tamak dan hina, bahkan otak dan jasadnya sudah sebati dengan tahi?

Membalas email pengunjung tersebut, saya menyatakan tidak mustahil untuk Agong menolak Najib Glokal andainya datang petunjuk dan hidayah dari Allah s.w.t ke dalam hati baginda.

Pastinya dalam keadaan sedar dan di bawah naungan rahmat Allah s.w.t, baginda sudah tentunya barang terjangkau kita memikir, tidak akan sanggup untuk memandakan seorang pembunuh yang tidak diketahui taubatnya.

Bagaimanapun, saya amat meragui kemampuan Ku Li untuk menggerakkan 50 MP BN seterusnya menjayakan matlamat Pakatan Rakyat menghalang kemaraan Najib Glokal.

Saya pulangkan persoalan-persoalan ini kepada semua pembaca dan pengunjung Bulan Penuh 2012. Semua pandangan dan maklumbalas amat dihargai.

Melainkan seseorang itu bertuhankan Parti pelampau perkauman Umno atau mengimani Umno sebagai Pemberi Rezekinya, saya percaya majoriti senyap tidak meredhakan Najib Glokal menggalas amanah jawatan No. 1 negara.

Cuma ada sedikit bimbang di hati ini.

Jika Agong benar-benar menolak Najib Glokal (dan inilah yang kita hasratkan-insyaa Allah), saya bimbang penyokong-penyokongnya dari Terengganu akan berkampung di pagar Istana Negara, sambil melambung-lambungkan sepanduk berbunyi 'Kami Nak Najib - Natang!' - Anak Bulan."

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.