Sama sendiri rasuah, dgn parti lain lebih lagi


Ali Rustam digantung dari bertanding Timbalan Presiden UMNO kerana rasuah politik. Khairy diberi amaran. Ramai lagi yang terlibat dengan rasuah politik sama ada bebas, terlepas atau ditutup mata dalam UMNO.

Rasuah politik dalam UMNO sempena Perhimpunan Agungnya mencapai tahap maksimum. Walaupun JK Lembaga Disiplin UMNO kelihatan telus mengatasi rasuah politik, tetapi hakikatnya gejala yang diwarisi dari perangai keji Yahudi ini berakar umbi dan membarah cukup dahsyat dalam parti nasionalis sekularis Melayu ini.


UMNO tidak ada tarbiah tentang pahala dosa, syurga neraka, halal haram. Justru, sesama sendiri dalam parti pun boleh dibeli dengan wang. Nilai pemimpin UMNO dan ahlinya tidak lebih dari harga seekor kambing atau lembu akikah.

Mereka yang melompat dari PR kepada BN sebelum inipun memang layak duduk dalam parti kambing lembu akikah ini kerana nilai kebendaan mereka memang serupa.

Kalau calon Timbalan Presiden boleh bergelumang dengan rasuah politik, apakah tidak mustahil calon Presidennya juga demikian. Najib mungkin tak perlu rasuahkan ahli UMNO kali ini kerana ia akan menang tanpa bertanding tetapi rasuah yang ditabur dalam PRU kecil atau besar cukup jelas.

Pemimpin Melayu UMNO tidak layak menerajui kepimpinan Melayu, Islam dan negara. Mereka yang terus menyokong dan mendokong UMNO sama ada buta hati, ada kepentingan diri, jahil murakkab. Kalau anda prihatin tentang Melayu, Islam dan umat, jom keluar UMNO

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.