Nasihat Akademik Untuk Adik Madihah

"Madihah belum buat keputusan

KOTA BHARU 16 Mac - Pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2008, Nik Nur Madihah Nik Mohd. Kamal belum membuat sebarang keputusan untuk memilih tempat melanjutkan pelajaran.

Kepada Pengunjung TKO yang mengenali adik Madihah tolong sampaikan nasihat saya untuk di pertimbangkan oleh adik Madihah.

1. Saya mencadangkan supaya adik Madihah membuat program Matrikulasi di UIA ( Selama setahun ) dan membuat Bachelor's degree dalam bidang yang di minati.

2. Setelah selesai baru lah lanjutkan pelajaran di perinkat Master dan PhD di luar negeri.

3. Sekiranya beliau dapat biasiswa melanjutkan pelajaran dalam negara pun sudah di kira besar rahmat.

4. Adik Madihah tidak perlu tergesa-gesa melanjutkan pelajaran ke luar negeri.

5. UIA adalah Universiti Antarabangsa dan salah sebuah universiti terbaik .

6. Belajar di luar negara pada usia muda banyak risikonya.

7. Tidak akan hilang kehebatan adik Madihah sekiranya memilih universiti tempatan. Yang penting ilmu yang di perolehi dan kejayaan yang di capai.

8. Adalah perlu adik Madihah bersaing di UIA terlebih dahulu sebelum bersaing di luar negara untuk memastikan adik Madihah mendapat asas yang kukuh sebelum ke luar negara.


Kepada Pengunjung TKO yang mengenali adik Madihah...tolong sampaikan pandangan saya ini untuk di pertimbangkan oleh adik Madihah

Yang Ikhlas

Haziman"

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.