Dakwah dan Politik, Politik dan Dakwah

Islam tidak memisahkan antara politik dan dakwah. Apa perkara yang berkaitan dengan politik semestinya jangan lari dengan aspek dakwah. Dakwah ini perlu merangkumi kepada yang Islam dan bukan islam. Tarbiah pula adalah satu asas penting kepada pendokong parti yang komited.

Terutamanya PAS dan PKR (yang Islam) perlu bertindak dalam setiap tindakan jangan lari dari aspek ini. Apa yang disingkap jangan lari dari konsep dakwah agar suatu hari nanti lebih ramai yang akan menerima Tauhid Keesaan allah. Walau pun ianya akan memakan waktu dan masa dan itulah tradisi dakwah sepanjang zaman. Kesanggupan bersabar menghadapi karenah pendokong terutama yang belum islam amat dipandang tinggi dan di nilai oleh Allah ditahap yang mulia terpuji.

Jalan yang berliku akan ditempuhi oleh pemimpin PAS dan PKR (yang Islam) tetapi saluran inilah yang terbaik untuk mengubah minda lapok Umno yang tidak dan alpa meletakkan mesej dakwah dalam gerakerja politik mereka. Mereka telah memenuhi dalam diri dan jiwa mereka dengan sifat berkepentingan berstatus tinggi kepada habuan dunia dan rasuah politik wang yang bermaharajalela. Nyatalah jika dibiarkan Umno terus menguasai pemerintahan hanyalah akan merencatkan usaha membawa manusia mengabdikan diri kepada ilahi.

Jalan berpolitik dan berdakwah ini akan menyemarakkan lagi sifat jatidiri pendokong Pakatan Rakyat. Pertautan kerjasama erat Pakatan Rakyat sudah tentu akan membawa natijah kemenangan total dalam pilihanraya yang akan datang dan seterusnya meletakkan Umno menjadi pembangkang total dalam negara malaysia tercinta. Biarlah mereka diajar cara berpolitik dakwah yang membawa pengabdian kepada ilahi.

Akhirnya marilah kita melihat ke hadapan masa depan yang bermakna. Rakyat Malaysia yang hidup aman damai, penuh kemakmuran, rasa pertanggungjawaban yang luhur. Jauh dari kepalsuan, fitnah adu-domba, rasuah yang menggila.

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.