Tembelang UMNO semakin terserlah

" Semakin hari semakin terdedah keburukan UMNO. Bukannya dilakukan oleh PR tetapi oleh puak- puak mereka sendiri. Kata mereka, inilah ketelusan dan integriti. Tetapi, pandangan rakyat kepada UMNO semakin jelek dan memualkan dengan sikap pemimpin yang korup. Sebenarnya, amalan rasuah dan UMNO ibarat isi dengan kulit, terlalu akrab dan telah menjadi darah daging serta sukar untuk dipulihkan. Saya sebagai generasi muda sememangnya tidak dapat menerima pemimpin yang rasuah. Persoalannya, adakah pemimpin UMNO yang lain tu, terutamanya pimpinan atasan bebas daripada amalan syaitan tu?


Saya masih ingat ketika dibangku sekolah dulu, semasa ingin memohon bantuan pinjaman rakyat termiskin untuk menyambung pelajaran ke IPT. Saya dikehendaki mengisi borang khas dan perlu mendapat sokongan daripada wakil rakyat. Beliau bertanya, ayah awak orang UMNO ke PAS? Saya kata tak tahulah..Kemudian..Ayah saya masuk dan beritahu dia ahli UMNO tetapi tak bawa kad ahli..YB menyambung.."Ye ke awak ahli UMNO ni?". Selepas peristiwa tu..saya jadi terfikir. Kenapa nak tolong orang miskin..mesti jadi ahli UMNO?

Sekarang, saya semakin jelas dengan sikap pemimpin UMNO ni. Walaupun bukan semuanya begitu, tetapi itulah contoh yang saya dapat..natijahnya..saya jelek dengan UMNO.

kecuali...mereka semua berubah!

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.