Perwakilan UMNO sendiri mengakui RAKYAT TAK PERCAYA pemimpin mereka!

" Dialog@1 program terbitan RTM semalam, 18 Mac 2009, menyiarkan satu soalan secara langsung daripada pemanggil, seorang Perwakilan UMNO Johor kepada Tetamu Khas 'Kontrak Sosial membina Negara Bangsa' - Dato' Seri Utama Rais Yatim, Menteri Luar merangkap Calon Naib Presiden UMNO...

Soalannya lebih kurang begini: "Saya sekarang ini adalah salah seorang Perwakilan UMNO Bahagian...Macamama nak buat Dato' Seri, sekarang ini apa saja yang pemimpin-pemimpin UMNO cakap, rakyat sudah tak percaya! Saya sendiri pun dah tak yakin dengan calon-calon kita yang menawarkan diri bertanding dalam Pemilihan Agung UMNO akhir bulan ini..." lalu kedengaran tut, tut, tut... talian terputus atau diputuskan!

Gugup jugak Dato' Rais nak jawab soalan begitu! Dilihat dari bahasa badan beliau, ternyata beliau tak begitu selesa dengan soalan yang sangat berterus-terang dan membuka pekung di dada UMNO...

Sememangnya Dato' Rais merupakan seorang politikus yang cukup matang dan berpengalaman luas, namun kewibawaannya telah lama hilang bersama jambatan kayu yang telah dibakarnya 20 tahun yang lalu!!!

Menjawab soalan pemanggil tadi, Dato' Rais hanya membebel-bebel betapa orang melayu sudah tidak punya jati diri... blah! blah! blah!tanpa menjawab soalan dengan tepat walaupun pengacara mengajukan berkali-kali maksud sebenar soalan pemanggil tadi. Gayanya bagai mahu berkempen Naib Presiden UMNO semata-mata!!!

Berbalik kepada persoalan mengapa rakyat sudah tidak mempercayai pemimpin-pemimpin UMNO selaku Pemimpin mereka? Marilah sama-sama kita semak 'back ground' atau 'track record' calon-calon UMNO yang bakal menjadi Pemimpin Negara:

1. Najib Razak - Calon Presiden, bakal Calon PM ke-6?
2. Muhyiddin Yassin - Calon Timb. Presiden, calon TPM?
3. Mohamad Mat Taib - Calon Timb. Presiden, dilantik senator?
4. Hishamuddin Hussien - Calon Naib Presiden, pelapis PM?
5. Safie Afdal - Calon Naib Presiden, dikatakan pelapis TPM?
6. Khalid Nordin - Calon Naib Presiden, bakal Menteri kanan?
7. Mukhriz Mahathir - Calon Ketua Pemuda, ikut jejak Mahathir?
8. Khairy Jamaludin - Calon Ketua Pemuda, sah Rasuah Politik?
9. Khir Toyo - Calon Ketua Pemuda, didapati tidak bersalah?
10.Rafidah Aziz - Calon Ketua Wanita, semua orang dah tahu!!!

BAGAIMANA RAKYAT NAK PERCAYA KALAU MEREKA TAHU LATAR BELAKANG MEREKA YANG BAKAL MEMIMPIN NEGARA INI???

Sama-samalah kita KENALI PEMIMPIN KITA...

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.