Azalina umpama “buang najis merata, tapi kata orang lain buang”


"Lima komen daripada perempuan UMNO (Rafidah tak iktiraf dia ni wanita UMNO) yang bernama Azalina, berkenaan sidang DUN Perak yang berlangsung di bawah pokok:

1) Persidangan Tergempar DUN Perak Tidak Bertamadun

2) Ia suatu penghinaan kepada Sultan Perak
3) Apa yang pembangkang buat ialah melaksanakan undang-undang rimba.
4) Pembangkang tidak menghormati status dewan yang mulia
5) Mereka telah tunjukkan belang mereka, sanggup menghalalkan apa saja asalkan dapat memerintah

klik sini (sumber : Bernama)


klik sini (sumber : Bernama)

Perempuan UMNO ini umpama "buang najis merata, tapi kata orang lain buang". Semua komen yang dihamburkan itu sebenarnya adalah sifat dan sikap kerajaan UMNO/BN yang menjadi partinya.

Semua orang tahu bahawa :

UMNOlah yang sebenarnya tidak bertamadun apabila merampas negeri Perak dengan membelakangkan perlembagaan.

UMNOlah yang menjadikan maruah Sultan Perak jatuh dimata rakyat, apabila menjadikan belakang Sultan tempat bersembunyi. Sehingga Sultan yang terpalit dengan segala kekotoran yang UMNO sendiri cipta.

UMNOlah yang mengamalkan undang-undang rimba bilamana menindas dan mengugut rakyat dengan kuasa mereka. Selama lebih 50 tahun memerintah mengaut kekayaan dan membiarkan rakyat papa kedana.

Kementerian Dalam Negerilah yang menghina kemuliaan dewan bila mengarahkan polis dan FRU menghalang ADUN-ADUN daripada bersidang di dewan hari ini. Sebelum ini pun polis sendiri pernah menghina Dewan Rakyat bila menangkap tetamu ahli parlimen di dalam kawasan parlimen dan membiarkan pemuda UMNO memukul dan mengugut Ahli Parlimen Bukit Gelugor di dalam kawasan parlimen.

Najib dan UMNOlah juga yang menghalalkan semua cara demi mendapat kekuasaan. Menculik dan merasuah ADUN supaya melompat parti. Dewan undangan negeri belum bersidang dah umum bentuk kerajaan. Perlembagaan dibelakangkan.

Ini lah contoh sikap pemimpin UMNO yang tiada maruah. Dah takde cara nak promosi diri melainkan mengutuk dan memfitnah orang lain.


http://dppwp.wordpress.com
"

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.