Cabaran berat di....


"Cabaran berat di Perhimpunan Agung UMNO...
( Cabaran untuk membakulsampahkan @ MenICUkan @ Mengkapankan UMNO)

Artikel nie dibaca dari AGENDADAILY yang memang khas untuk mencantikkan segala perilaku dan menghalalkan kerja buat UMNO . Apapun saja2 nak jawab sikit ttg tulisan Bad @ Bed nie yang nampaknya masih diulit pemikiran ortodoks @ kuno @ basi yang mengandaikan orang hanya baca apa yang UMNO cerita . Assalamualaikum Bad !! bangun jangan tido2 lagi . Skrang dah zaman BERfikir la . Bukan main baca telan .


Bad kata : “Di utara semenanjung timbul cerita adanya suara sumbang terhadap Tuanku Sultan Kedah.”

Adun yang kata ada orang derhaka raja tiba2 tak datang majlis angkat sumpah yang raja aturkan . kerusinya pun kosong . Sibuk berdemo ..berdaulat tiba2 tak datang bila raja jemput . Malu kot nak mai … nanti raja tanya sapa yang kata … nak habaq sapa ??

Bad kata : “Turun ke bawah sedikit di Pulau Pinang, kerajaan negeri itu telah menghantar notis kepada 60 pemilik premis perniagaan di Batu Feringghi supaya merobohkan bangunan masing-masing walaupun mereka telah bertapak di sana sejak kira-kira 30 tahun lalu.”

Meh saya nak cerita pulak ;

KG BEREMBANG

Cari punya cari berita ini setakat ini hanya disiarkan oleh Utusan Meloya Onlen . Nak bagitau kat Bad @ Bed . Tak pernah dengar ka KG BEREMBANG ? Mai nak bagitau .Penduduk Kg yang telah menetap selama 30 tahun di Kampung Berembang, Ampang mendapati rumah-rumah mereka dirobohkan oleh MPAJ dengan kerjasama polis dan anggota RELA meskipun perumahan alternatif mereka hanya akan siap dalam masa 6 bulan. Mereka menyaksikan rumah yang mereka bina selama ini dirobohkan ketika hujan sedang melanda.Kira-kira 470 penduduk kampung ( sikit kut bilangan nie ..) tersebut terpaksa tidur dalam bangsal-bangsal sementara yang dibina untuk berteduh dari hujan lebat yang kerap melanda akhir-akhir ini. Ada sesetengah penduduk yang sedang menghadapi peperiksaan SPM dan STPM. Beberapa penduduk lain pula mengambil keputusan berteduh di surau dengan harapan ia tidak dimusnahkan.

Penduduk di sana dikenali sebagai penyokong kuat UMNO. Dan lebih memilukan lagi, syarikat pemaju tersebut yang diasaskan oleh usahawan Tee Leh Teck, mempunyai dua orang pengarah Melayu yang pernah berkhidmat di dalam UMNO / kerajaan.

psst : Bad syarikat cina dibantu 2 melayu meroboh rumah 470 penghuni melayu . Apa cerita nie ?? Cukuplah letak Kg Berembang kat sini . Nanti terlupa pulak kalau cerita banyak2 .

Bad Kata : “Gambaran ini mungkin baru titik permulaan melibatkan sultan dan kesultanan Melayu. Yang mengecewakan ialah kebanyakan yang kelihatan mahu mencabar, derhaka dan berniat tidak baik terhadap institusi raja adalah bukan Melayu.”

Saya kata ; Bukan titik mula .. titik mulanya tahun 1993 . Presiden hang juga yang mula mencabar institusi raja . Meh kita sama2 baca apa kata Presiden UMNO 1993 dulu .


Tuan Yang di-Pertua,

8. Sistem pemerintahan lama negeri-negeri Melayu adalah sistem feudal di mana Raja berkuasa penuh tanpa Perlembagaan yang ditulis. Sistem feudal ini ditentukan oleh adat yang sering dimanipulasikan dengan sewenang-wenangnya oleh pihak berkuasa. Jika pihak yang berkuasa melampaui adat, pegawai- pegawai istana atau rakyat sukar untuk menegur dan membuat sebarang dakwaan. Tetapi apabila keadaan menjadi terlalu buruk, kemungkinannya ialah adat diketepikan dan pemberontakan berlaku. Tetapi cara ini tetap membawa kesan yang buruk tanpa menjamin bahawa pemberontakan akan memperbaiki keadaan.

9. Oleh itu lahirlah pendapat bahawa Raja perlu diletak di bawah suatu Perlembagaan yang menentukan kedudukan dan peranan Raja. Dengan cara ini Raja tidak lagi boleh bertindak dengan sewenang-wenangnya. Kuasa Raja akan ditentukan oleh Perlembagaan, iaitu undang-undang asas negara. Namun ada Raja yang sanggup menyerahkan negeri sendiri kepada kuasa asing tanpa menghiraukan Perlembagaan.

psstt : tapi betul juga kata2 Bad tu yang mahu mencabar raja nie BUKAN MELAYU . Kesian Tun … BUKAN MELAYU



Bad kata : “ Apabila Pulau Pinang dan Perak dikuasai DAP, nasib orang Melayu tidak terbela lagi. Kerana itulah ada arahan untuk merobohkan gerai yang sudah berusia kira-kira 30 tahun. Daripada 41 permohonan membalak diluluskan , pengusaha Melayu mendapat 11 sahaja”

Saya kata : DAP memerintah PP baru masuk setahun dan tiba2 nasib orang melayu sudah tidak terbela .tiba2 orang melayu mula miskin dan papa kedana .Apakah tahap kebangangan yang melanda pemikir2 UMNO , masih menggunakan hujah keortodokan3 sebegini . UMNO sudah berkuasa selama lebih 50 tahun di PP . Dan selama itulah MELAYU semakin terhakis dari Pulau Mutiara . Selama itulah tanah2 rizab tergadai sekangkang demi sekangakang . Selama itu Melayu PP semakin hari semakin mengecil menghuni ceruk2 Pulau Mutiara . Siapa yang menyerahkan tampuk Ketua Menteri kepada Bukan Melayu kalau bukan UMNO ..? Siapa ? Siapa punya angkara ?

Bad Kata : Di Selangor, projek ternakan babi mendapat perhatian utama walaupun kerajaan sebelumnya berbangga dengan masjid negeri dan pelbagai masjid baru lain yang telah dibina. Pendek kata, apa juga yang menyayat hati orang Melayu akan diberi keutamaan.

Amat sedih yang teramat ..Kjaan Selangor dahulu rupanya hanya berbangga dengan membina masjid-masjid baru . Ya Allah .. inilah tandanya kiamat .Kalau Bad nak tahu antara tanda2 akhir zaman orang Islam berlumba2 menghias dan bermegah dengan masjid TAPI membiarkan masjid kosong dan sepi dari dimakmurkan .. Sedih sedih

Bad Kata : “Inilah hakikat yang terpaksa dilalui apabila orang Melayu melalui UMNO yang menjadi teras dan tunjang keperkasaan BN dilihat dan ditanggapi sudah lemah. Kerana Melayu sudah lemah, orang lain mulai mempertikaian kedaulatan bahasa Melayu sehingga ada pula yang mencadangkan menaikkan martabat bahasa Mandarin sebagai bahasa penghantar.”

Saya Kata ; Nak tanya Bad .. antara Bad dengan A Samad Said sapa yang perjuang bahasa ? Menukarkan Sains dan Mate dari B Melayu ke B Inggeris dikira memartabatkan bahasa .. Pelajar SPM sains tulen yang mengambil 10 Subjek . Mereka hanya mempelajari 3 matapelajaran dalam bahasa melayu . [ Bmelayu – Sejarah – Pislam - ] Ini dikira memartabatkan bahasa hua hua hua .. dah nyanyuk ke . Kalau sasterawan negara pun kata manusia yang sokong PPSMI ni ibarat bertelinga satu berlidah dua .. agak2nya Bad nie dalam golongan mana ? Tak payahlah nak api2 kan perkauman . Nk bagi melayu dan cina bertelagah . UMNO lah yang dok mengayakan cina ..buat apa nak menjerit2 pula .

Pergerakan Pemuda UMNO yang pernah diibaratkan sebagai harimau suatu ketika dahulu, kini boleh dipanggil ‘celaka’ sahaja kerana orang yang mengungkapkannya tentunya bertanya apa yang boleh Pemuda lakukan selain daripada menjerit dan tunjuk perasaan.

Ooo .. tak perasan pulak yang dulu orang nampak Pemuda UMNO nie macam rimau ..Ehh sekarang pun macam rimau jugak .. rimau dalam kandang kot ... Selain dari menjerit Pemuda UMNO juga pandai mengeluarkan keris dari sarungnya . Nak buat macam mana ..masa belajar dulu TokGuru sempat ajar keluar keris saja ..

Pendek kata, dalam segala hal, termasuk berkaitan institusi kesultanan Melayu, pihak pembangkang dan penyokong-penyokong mereka mampu memperkotak-katikkan orang Melayu.

SIAPA YANG KOTAK ? SIAPA YANG KATIK ? SIAPA MELAYU ?

Tiada ulasan:

iklan

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 . |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.